Om att frysa alldeles lagom mycket

Det är kallt ute. Som satan. Solen har varit framme mest hela dagen på en klarblå himmel men inte har det hjälpt. Det blev höst helt plötsligt. Piteå badar i röda och gula löv som virvlar runt i en kall men ändå uppfriskande vind. Så länge det är på den här nivån är det acceptabelt. Att bli sådär lagom röd om nästippen när man vistas ute kan faktiskt vara rätt okej. Men det här med Norrland skrämmer mig fortfarande lite vad gäller höst, mörker, snö och kyla. Jag misstänker att jag kommer få en och annan (o)behaglig överraskning vad gäller vädret den närmsta tiden. Idag åkte skinnjackan på. Vad kommer härnäst? Kanske en mössa. Kanske vantar. Och kanske, kanske, kanske kan det hända att Converse-dojjorna måste ge upp sin vistelse på Piteås gator inom kort. Men bara kanske.
Det ska till och hända en hel del saker den här veckan också. Mestadels sådana grejer som man kan komma att se fram emot en hel del. Vi börjar dock med en god natts sömn. Nödvändigt fix och träning står på schemat under morgondagen.

Postat av: Tobias

Att uppleva så mycket som du gör utan att för den delen vara med om så mycket fascinerar mig.. Har aldrig tidigare läst en blogg så det kan ju spela in iof..

vintern i norrland överlevs lättast med vin, soffa och djupgående diskussioner, gärna att man löser några världsproblem så du kommer nog att klara dig finfint.. eller så får man ha ljusterapi med byggstrålkastare och inomhussnickring, det är mitt sätt =)



PS. jag funderar fortfarande hur långt ett "hej!" räcker.. det var en knepig fråga, första av sitt slag som jag fått faktiskt.. jag kunde aV någon anledning inte svara på ditt meddelande på den andra sidan.. knepigt DS

Datum: 2009-09-29 Tid: 20:12:50





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: