Bla, bla, bla

Det här att plugga på universitet är inte världens enklaste göra. Visst, man är ledig rätt mycket och kan sova bort halva dagarna. Men det här med att läsa journalistik innebär inte enbart guld och gröna skogar. Jag tänker framförallt då på att dagen i dag är en söndag och att jag spenderar denna söndag med att sitta här på Institutionen för musik och medier i Piteå och försöker mig på det här med redigering. Utbildningens första insikt har nämligen slagit mig: Jag ska förmodligen INTE bli radioreporter.

Bara att höra sig själv i en ljudinspelning är tortyr. Jag låter som ett jävla mähä. Jag vill bara dö när jag hör mig själv i hörlurarna. Tanken på att någon annan stackare ska få utstå detta ger mig rysningar. Det är hemska grejer som passerar mitt tankefilter just i detta nu.

Den här helgen har för övrigt passerat alldeles för fort enligt min mening. Det är något speciellt med fredagskväll tätt följt av lördag med allt vad det oftast innebär. Söndagen har väl sin charm den också men det är inget vi behöver tala högt om. Man är ledig från alla måsten och borden i alla fall. Om man inte är student. För att vara student är som sagt ett heltidsjobb. Student är man nämligen dygnet runt, vilken dag i veckan det än må vara.

Postat av: John

Prova att skaffa dig radioutseende så kanske du omvärderar radiotankarna. Ha ha

Datum: 2009-12-06 Tid: 23:05:30





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: