Radioprogram

Det kommer inte som någon större överraskning för mig att jag inte känner fullt ut för radiojournalistiken. Det är för mycket tekniska grejer för min smak helt enkelt.

 

Man måste släpa runt på inspelningsutrustning, lägga över det i datorn för redigering och klippa ihop allt så att det blir någorlunda trevligt och behagligt att lyssna på. Pillrigt göra.

 

Kursen radiojournalistik avslutas nästa vecka med programsändningar. Sen kommer andra, mycket trevligare utmaningar på den här utbildningen. Inte för att jag tror att TV-journalistik blir lättare, utan för att jag har sett kurslitteraturen till den andra kursen - Språket som journalistiskt redskap. Väldigt intressanta böcker som jag tror mig kunna sluka med hull och hår.


Men tacka vet jag ett tomt worddokument i min MacBook Pro och ett glas rödvin eller en kopp te som enda inspirationskälla. Det behövs liksom inget mer.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: