Where does the time go?

Jag vet inget i hela världen som är så kreativt som en tanke. Den lever nämligen sitt eget lilla liv oavsett om man själv vill det eller inte. Jag kan, i det stora hela, se mig själv som en väldigt icke kreativ person men när allt kommer omkring så är jag lika kreativ som alla andra. Så är det bara. Visst, jag kan inte måla vackra tavlor eller skriva låtar om hjärtesorg men jag kan så mycket annat.

Kreativitet är inget som ska tvingas fram. Men det mest fascinerande med detta är att det flödar när man som minst anar det. Det krävs ingen vacker solnedgång för att räkna ut det här. Det kan nämligen räcka med det lilla. Att ligga på rygg i en soffa under en filt och blicka upp mot ett vitmålat tak kan vara alldeles tillräckligt.  Man behöver inte vara särskilt strategisk för att få det att fungera en kväll som denna. Ibland räcker det med det enkla. Idag räckte det med några långa promenader fram och tillbaka genom ett snöklätt Piteå och att komma hem med röda kinder och trötta fötter. Det är då man inser att ytterligare en dag har passerat…






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: