Home is where the heart is

Jag har en sådan där skön dag då jag uträttar viktiga saker. Typ planerar resten av veckan för att se till att jag inte sitter där på torsdagkväll med världens panik för att jag har skjutit upp allt viktigt göra till sista sekunden.
Jag skickar viktiga mejl, läser i kapp mig på www.dagensmedia.se om vad som händer i medievärlden och lyssnar på radioprogram för viktiga analyser.

På fredag flyger jag ”hem”. Det känns konstigt att kalla Vingåker för hemma, konstigt att kalla Stockholm för hemma och fortfarande är det en aningens förvirrande att kalla Piteå för hemma. Nåväl, jag har ju alla mina saker här och wherever all my stuff is, there’s my home! Kanske beror det lite grann på att jag faktiskt bor här också. Men bara lite.  Så funderar jag på om det är som man säger, att hemma är där hjärtat befinner sig. Mitt hjärta befinner sig i så fall helt klart här. I Piteå. Underbart, mysiga Piteå som har gett mig den sinnesro jag har jagat så länge. Samtidigt så finns inte allt här. Inte alla heller för den delen. Eftersom man sällan kan få precis allt så undrar jag om det någonsin är möjligt att samla allt och alla på ett och samma ställe. Helst då också det stället eller den staden där jag vill bygga bo.

Sen kan jag inte riktigt fatta att hela hösten har passerat. Det var ju nyss augusti liksom. Helt galet när man tänker på det. Ytterligare ett år har flugit sin kos och om mindre än två veckor kan jag titulera mig som en 26-åring. Det känns också helt tokigt. Jag är inte en dag äldre än 16. Det kan jag garantera.

 

December, har du nåra hjältar kvar

då är du en sällsynt art
den sista i sitt slag


Postat av: Malin

Hej! Snubblade in på din blogg av ren händelse, och jag är totalt såld! Dina ord känns som mina, men aningen vassare. Jag beundrar ditt skrivande.

Datum: 2009-12-15 Tid: 12:43:04
URL: http://c0ldasice.blogg.se/
Postat av: joakim

är du singel fortfarande ?

Datum: 2010-01-02 Tid: 09:28:31





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: