Sårbar (Jag önskar jag var)

Att säga något högt kan göra att allt plötsligt blir mer på riktigt. Det här är inget faktum. Bara ett litet konstaterande. Det finns så mycket man gör som borde vara mer på riktigt än att säga det rakt ut. Det fungerar dock inte riktigt så. En del saker känns lika naturliga att göra som onaturliga att säga. Mycket handlar om tillfällen, ögonblick och tidpunkter också. Det ska vi för allt i världen inte glömma bort.

Det snusförnuftiga vore att säga: ”Det finns aldrig ett bra tillfälle”. Men jag vill inte att gåtan ska vara så enkel. Jag vill att det ska finnas ett perfekt tillfälle, ett självklart ögonblick och en tidpunkt man kan döpa till den bästa. Det skär i hjärtat på mig när jag råkar på något i livet där det här inte stämmer. Men naiv som jag är återfår jag hoppet långt innan jag återigen börjar fundera på när det är dags. Dags att visa sig sårbar än en gång.








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: