Memories will last, I'm crying for you...

Jag hatar när det blir så här. Kom med era kommentarer nu om att "hata" är ett starkt ord. Men så är det. Det är ju sant. Från allt till inget. Är det så vissa människor jobbar sig genom livet? Det finns inget lagom när det borde finnas. Och jag är less på det. Så totalt jävla less. Att prioritera äkthet, närhet och djup är tydligen så jävla fel. Jag är visst ute och cyklar. Jag har hamnat på villovägar och läser kartan upp och ner. Tilläggas bör att det här är känslor som borde ha kommit ur mitt system för flera veckor sen men det är inte förrän i kväll de har funnit sin väg ut ur mina sinnen. Det är här i lampans sken och med klockans tickande som enda sällskap vi tar det här till en högre nivå. Det är nu alla de här undertryckta känslorna blir ord som för alltid kommer att etsa sig fast och aldrig glömmas bort.
Så den stora frågan vars svar borde hitta ljuset i tunneln är följande: Varför gör vissa människor en sak men säger en annan?
Problemet ligger antingen i ren och skär schizofreni eller den simpla fegheten som kan komma att ta över vissa människor handlande mellan varven. Detta är min tolkning av det hela i alla fall. Det är här jag kan komma att behöva stanna upp och tänka till en aning på hur jag ska uttrycka mig fortsättningsvis genom det här. Missförstå mig rätt. Det är ingen dålig dag jag har. Inte alls. Inte ens en dålig kväll eller natt. Jag kommer strax att släcka lampan och krypa ner under täcket som att ingenting har hänt för det är tydligen så man gör. Man låtsas om ingenting. Det är tydligen enklast så.
Okej, så ingen dålig dag, ingen dålig kväll, ingen dålig natt. Det är bara den där känslan som just nu griper tag om nuet. Den där känslan som jag skulle göra vad som helst att bli av med. Jag vill bli av med DIG. På något sätt önskar jag att det vore lika enkelt för mig som det verkar vara för dig. Men i nästa andetag är jag glad att jag är långt ifrån som du är. Det är inte lika enkelt för mig att sopa saker och ting under mattan. Jag vill glömma, men det går inte. Fan. Fan. Fan. Det var vad du sa. Men inte vad du gjorde...






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: