I skenet av skrivbordslampan

Här sitter man, behaglig till mods efter två timmars racketsportande med en stor kopp te bredvid sig. Känner ni harmonin som omsluter er när ni tänker er in i situationen? Jag njuter av det tillståndet jag befinner mig i just nu. Trötta muskler som strax ska få sig en omgång av varma duschstrålar innan sängdags. Jag bryr mig inte ens om att det ser riktigt jävligt ut omkring mig och att jag borde ha städat istället för att sitta här och njuta. Jag tänker egentligen inte på något speciellt i det här ögonblicket. Det här stör mig lite dock. Tillståndet jag befinner mig är nämligen perfekt för några minuters filosoferande om allt och inget. Men det vill sig inte riktigt denna afton. Så jag lutar mig tillbaka med min tekopp, tar ett djupt andetag och njuter av nuet istället. Imorgon väntar veckans andra (och sista) föreläsning och den ser jag fram emot.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: