Du betyder allt för mig, men jag är ingenting för dig...

Det finns vissa personer jag verkligen skulle vilja ha mig en rejäl pratstund med. Människor som verkligen kan beröra.

Billy Joe Armstrong - För att han är sexigt fulsnygg i sina svarta, tajta jeans med schysst hängande nitbälten, sina härligt åtsmitande skjortor och för att han på nästan varje platta Green Day släpper oftast har en riktig ångvält till låt där texten är som ett slag i magen och verkligen får en att tänka till.
Tomas Andersson Wij - För att han kan få mina ögon att fyllas med tårar blanka som en vattenyta på sommaren när solen står som högst på himlen. Jag beundrar hans sätt att kunna tonsätta en "berättelse" med djupa, underliggande meningar i varje låt han levererar. Jag är även ett stort fan av duktiga journalister inom området kultur. Den här mannen kan konsten att använda pennan på rätt sätt.

Joakim Berg - Bara för att han är just Jocke i Kent. Jag har sprungit rakt in i den här snubben när jag hastade ut genom dörrarna från Hötorgshallen en gång förra året. Jag bad generat om ursäkt och blev röd om kinderna. Just nu längtar jag ihjäl mig till fredagen den sjätte november tvåtusennio. Det är dagen då jag ska inta ryggläge i soffan och insupa albumet "Röd" och dess toner. Jag tror på en helkväll. Jag tror på på allt Joakim Berg och hans Kent kommer att leverera i år. Ingen höst är komplett utan Kent. Jag har slutat köpa CD-skivor. Men inte Kents.
Lasse Winnerbäck - För att han kan få mig på gott humör när det behövs och för att han kan hålla mig sällskap i högtalarna när livet känns piss. Sen är den här mannen en jävel på att slå huvudet på spiken.
Thom Yorke - För att han är han och han ger mig gåshud när höststormarna lever om som allra värst. Och det värmer.

Coldplay, Snow Patrol, Manic Street Preachers, Depeche Mode, Eldkvarn, Sophie Zelmani och Melissa Horn är också några jag ska dunka in i Ipoden innan hösten är slut.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: