Ett minne



Jag gillar ju musik. Det är en av det "materiella" saker i min tillvaro jag absolut inte klarar mig utan. Jag behöver det för att kunna andas. Simple as that. Jag satte mig ner häromdagen och försökte tänka ut det första minne jag har som är musikrealterat. Det tog ett tag. Men sen kom det till mig som att det var i går.

Jag var nog 10-11 år. Den här låten satte sig direkt. Det är den första låten jag överhuvudtaget minns att jag fick gåshud och välbehag av. Den kanske inte uppfyller kriterierna jag har idag för att få det men jag upptäcker att jag får den där speciella känslan av att bara tänka på minnet jag har av Miachel Learns to Rock's The Actor. Jag kommer så väl ihåg det genomskinliga kassettbandet där den här låten fanns med och hur jag lyssnade och spolade tillbaka om och om igen. Det är sjukt det här med musik hur det kan beröra ditt allra innersta och röra upp känslor du trodde var glömda och begravda för länge sen.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: