Lite om allt just nu

Jag har kommit på mig själv med att jag gäna vill komma på en rubrik till alla blogginlägg jag gör innan jag skriver dem. Jag gör exakt likadant med alla inlämningsuppgifter i alla journalistiken också. Detta leder automatiskt till att det kan ta tvärstopp rätt som det är. Jag sitter därmed och stirrar rakt framför mig ut i tomma intet utan att få ett dyft gjort. Jag får dumpa det här med att allt måste göras i en viss ordning. Jag kommer att spara så mycket tid på det. Med andra ord, jag skriver nu detta inlägg utan att ha en tanke på rubriken. Det kan sluta hur som helst.

Det finns en hel del att förvirras över i dessa dagar och detta något är känslor. Inget jag tänker lägga någon större vikt vid så därför hoppar vi direkt vidare till lite lättsammare "problem".
Jag får ingen ordning på mitt hår. Jag får aldrig till en schysst snelugg nu för tiden. Jag saknar den. Min snelugg är mitt signum ju. Jag försöker och försöker men icke.

En annan sak är Tele2. Det verkar vara nåt vajsing på tråden. När jag får sms så får jag nämligen inte bara ett av samma utan väldigt många fler än jag behöver. Och inte kan jag tro att avsändaren är så dum att han eller hon tror att jag inte fattar budskapet första gången. Eller att denne trycker på skicka minst sjutton gånger för att vara säker på att jag får det. Ett hett tips är att använda leveransrapport. Å andra sidan vet jag inte riktigt om min telefon är likadan...jag har nämligen misstänkt både en och två gånger att jag ibland får flera leveransrapporter på ett och samma sms.

Ingen ork har jag heller. Är ganska trött och jag börjar ana att det beror på mörkret som kryper närmre och närmre. Jag vill mest sova hela tiden och tycker allt som oftast när klockan ringer att min säng är paradiset. Sen märker jag redan att vid varje ny kursstart är det lite rörigt. Man har liksom ingen koll på någonting.
Kurser som ska avklaras de närmsta två månaderna är:
Medier i samhället och Radiojournalistik. Mellan dessa ska det även hinnas med att jobbas, tränas, umgås och få lagom doser av ensamhet i soffan.

Städningen och handlingen blev inte av idag heller och seriöst, vem orkar bry sig? Inte jag i alla fall.


Postat av: Musikidioten

Eller så gör du som Quentin Tarantino gjorde när han skrev filmen "Pulp Fiction", han hade x antal låtar uppradade, sedan skrev han scener efter varje låt och sammanfogade dom till en film...



Tycker resultatet blev helt ok iaf! =)

Datum: 2009-11-05 Tid: 14:32:35
URL: http://musikidioten.blogspot.com/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: