And it's hard to hold a candle, in the cold November rain

Som jag njuter i detta nu. Nyduschad och påklädd i den skönaste badrocken man kan tänka sig upplever jag den mysigaste kvällen på mycket länge. Ensam ska tilläggas. Finns inget bättre.

Sällskapet denna afton är Guns n roses, Coldplay, Green Day, Snow Patrol, The Mary Onettes, Manic Street Preachers, The Script, Weeping Willows, Radiohead, Lenny Kravitz, Depeche Mode, Hoobastank, Goo Goo Dolls, HIM, Jet, Kingsof Leon, Shinedown, Placebo, Live, The Jayhawks, Staind, Fove for Fighting, The Killers och Daughtry.
Så, nu har ni lite musiktips i höstmörkret också.

Musik är som balsam för själen. Det går inte att komma i från. Jag betvivlar att min värld skulle vara det den är idag utan musik. Idag var jag bara tvungen att kila in och klämma lite på en gitarr i musikbutiken jag bara råkade gå förbi tidigare. Det ryckte i fingrarna...den var svart och tuff. Det är sådana här dagar jag verkligen ångrar att jag sålde elgitarren. I morgon ska jag damma av den gamla akustiska saken med nylonsträngar och försöka hitta stämapparaten. Jag behöver hitta ytterligare sätt att njuta av den här hösten. Gitarrklinkande kan vara ett viktigt verktyg för det.

Saker att se fram emot just nu: Fredag 6 november, Kents nya album kommer i brevlådan. 26 november, Lars Winnerbäck i Umeå.

You just have to love life. Även om det är lite förvirrat och ångestfyllt mellan varven. Precis som det ska vara med andra ord.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: