Och så två andra saker

Jag är lite pissed på två saker idag.


Det första är Comhem. Jag har använt mig av deras tjänster gällande TV och bredband ända sen jag flyttade till Stockholm för tre år sen. På dessa tre år har jag inte haft ett endaste litet problem vad jag kan minnas. MEN, det här är ett stort MEN. Sen flytten till Sundbyberg i december har detta ändrats. Jag har alltid använt Comhems analoga TV-nät eftersom jag inte har behövt skaffa digitalbox. Men i Sundbyberg behöver man det. Och Comhems digitala TV-nät suger. Det är så förbannat irriterande så det finns inte. Som häromkvällen när jag hade gosat ner mig i soffan och skulle kolla på Desperate Housewives till exempel och allt blev svart. TV'n la av och Internet dog. Samtidigt. Kul. Jag börjar även bli skapligt trött på att aldrig kunna kolla på ett tv-program utan att det hackar, hoppar och söks efter signal hela tiden. Snart kommer jag ringa till Comhems kundservice och då kommer jag inte vara trevlig.


Det andra är Tele 2 Comviq. Eller egentligen inte dom i sig. Men jag har varit lite misstänksam på att mitt saldo på mobilräkningen har skjutit i höjden de senaste två veckorna. Jag har inte för mitt liv kunnat begripa detta för jag vet att jag varken har ringt eller sms'at för så mycket. När jag till slut tar mig i kragen och ringer upp Tele 2's kundtjänst så får jag veta att jag tydligen har registrerat mig på två betaltjänster som har debiterat mig 250 spänn. Jag blev tvärarg. Va fan liksom. Killen stammade fram lite försiktigt att han kunde ge mig telefonnumren till de här företagen som har debiterat mig. Så jag ringer upp de här jävlarna som för övrigt är engelska bolag och spottar ur mig i ren ilska någonting om att hur i hela helvete jag har lyckats hamna i deras jävla sms-register?! De tog i alla fall bort mig och nu hoppas jag innerligt att detta aldrig upprepas. Idioti.


I övrigt är allt rätt bra idag. Solen sken under hela cykelturen från Sundbyberg till Östermalm i morse, BBQ-lunchen med Aftonbladet var ljuvligt god och ikväll är det galej. Trots det sistnämnda har jag gett mig fan på att det blir cykel hem i natt. Det blir nog bra.


Dessutom har jag testat en ny grej. Jag har prövat att inte ägna en tanke åt att tänka. Jag låter det rinna av mig helt enkelt. Och vet ni? Det fungerar. Jag är trött på allt som jag förväntas vara och inte vara och saker som jag förväntas göra och inte göra.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: