Misslyckanden ger nya insikter

Känslor är komplexa ting. Det här har vi diskuterat förut. Jag vet det. Men känslor är något som aldrig blir tråkigt. Vi bekantar oss med dessa varenda dag. Nya som gamla. En del känns igen, andra är för oss totalt okända. En del är skrämmande, en del blir vi nyfikna på och vill utforska mer. Men en sak som alla känslor i olika skepnader har gemensamt är att vi alltid lär oss någonting nytt av dom. Det kan ta ett tag innan vi inser vad men en dag kommer den där "aha-upplevelsen" och det slår oss helt plötsligt rakt i ansiktet. Insikter är nämligen bland det bästa som finns i detta universum enligt mig.

Och just detta är något som kommer när man äntligen kan se objektivt på saker och ting efter ett misslyckande. Jag hävdar alltså bestämt att personliga misslyckanden ALLTID ger nya insikter. Och det var precis det här som jag låg och funderade på i morse när jag inte kunde sova. Jag slog upp mina ljusblå (mörkblå, gråblå, grönblå eller vilken jävla färg jag nu än råkar ha på ögonen) exakt 05.17 och sov inte en blund fram till mobilens alarm började låta 07.45. And I'm telling you people. På två och en halv timme hinner man fundera. Mycket.

Anyway, händer detta i morgon bitti också blir det en powerwalk runt sjön. Det är ett löfte.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: