Nåt för dom som väntar

Jag fick en känsla av längtan i kroppen när jag klev upp ur Rådmansgatans t-bana och upp på gatan imorse. Hela jag fylldes av det. Längtan efter sommar. Solens ljus, värme och allt annat bra som sommaren för med sig. Jag längtar efter att få sluta jobba klockan fyra i stället för klockan fem, jag längtar efter öppnade uteserveringar, jag längtar efter semester och lediga dagar där allt man behöver bekymra sig för är vad man ska äta och dricka, jag längtar efter att kunna slänga täckjackan längst in i garderoben och istället få plocka fram linnen och pilotbrillor, jag längtar efter att kunna sitta ute och sluta ögonen och känna solens värme i ansiktet, jag längtar efter att få sitta och se solen gå ner på en rosaskimrande himmel en varm julikväll. Jag längtar efter allt detta.


Gud, uppfinn nåt nytt

Som gör det lätt att hålla ut

Nåt för dom som väntar

Dom som orkar vänta mer


Postat av: Henrik

Ang att vänta på att det blir bättre...



nej

vem vill leva

här och nu

när precis runt hörnet

där står kanske du



och vi tar sats

och springer så

fast lämnar ändå aldrig rutan

som är märkt med "GÅ"



och tiden går

och vi står kvar

fast vi tror vi söker

det vi inte vet vi redan har



nej

vem vill leva

här idag

när morgondagen lovar

ett nytt och bättre jag





Datum: 2009-03-12 Tid: 22:48:13
Postat av: Anders

Åh, visste inte att du gillade hans texter också!

Kram på dig!

Datum: 2009-03-13 Tid: 20:47:38





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: