Innan lampan släcks

Jag är lättad. Jag hann med gymmet en timme denna tisdagsafton. Dessutom ligger jag i sängen redan. Det här är ett faktum som jag är ovan vid då klockan har passerat gränsen för när man borde gå och lägga sig alldeles för många kvällar nu. Det känns som att jag (det vuxna jaget som inser att den här sömnen är välbehövlig) och mitt andra trotsiga femåriga jag (det jaget som just nu är lite pissed över denna tidiga hänvisning till sängen) har en liten argumentation om detta just nu.

Jag känner mig trots allt otroligt relaxed. Strax åker boken fram och några kapitel ska läsas innan lampan släcks och den här tisdagen blir ett minne blott. Den här tisdagen som inte har bjudit på så himla mycket som jag kan dela med mig av. Jag har avverkat flera dussin in- och utgående mail, lyssnat på musik samtidigt och ibland fastnat med blicken tittandes ut genom fönstret. Jag kan tänka mig att jag ser ut att vara långt borta, kanske drömmer jag lite omedvetet när jag sitter där och låter blicken fastna på något långt, långt borta men det är inget som jag kommer ihåg just nu. Det är skönt att fastna i  små ögonblick utan att egentligen veta varför. Det är dock inte bra när någon försöker få kontakt med en och man inte reagerar förrän personen har harklat sig otaliga gånger och försökt nå mig genom att uttala mitt namn högt och bestämt en gång för mycket. Men det har varit en sån dag. Därav drar jag slutsatsen att sömn behövs.

Och hörrni, varför är det så att det är lättare att skala kokta ägg som har vita skal jämfört med de ägg som har brunt skal? Jag är redigt trött på att halva ägget försvinner när man skalar de sistnämnda jämfört med hur snällt de vita äggen låter sig kläs av. What's up with that liksom?

Nu blir det lite "Lyckans hjul" av Kajsa Ingemarsson. Godnatt.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: