En sicksacksöm över allt som vintern gömt, över allt som hjärtat glömt

Hela dagen har solen varit framme och haft sig idag. Den har värmt till och med. Det var vår idag. Man märker det. Man känner det. Vi på Promedia har irriterats över det faktum att solen bländar oss i vårt arbete med att stråla in genom fönstret extra mycket på våra dataskärmar så vi knappt ser något. Samtidigt har vi öppnat fönstren mellan varven under dagen för att få in den härliga vårluften på kontoret. I Sundbyberg har de till och med sopat trottoarerna rena från grus. Det är något speciellt med känslan av att vintern börjar ge med sig.  Och min tanke är att jag nog ska fixa till mr Nishiki i helgen. Det blir fint det.

Jag hade platser till en förhandsvisningsbio på Park ikväll. Film: Hopplös och hatad av alla. Det var ett kul sällskap jag fick med mig. Kvällen har varit trevlig.

Efter bion ikväll kom vi ut i ett regnigt Sthlm. Vi beklagade oss givetvis över att det strilade ner regn från himlen som hela dagen har varit klarblå. Men det gjorde mig inget. Jag gick ensam bort mot Birger Jarlsgatan. Det var skönt. Det kändes som att regnet renade huvudet på tankar. En outgrundlig känsla som är svårt att sätta ord på. Men den var behaglig. Att vandra genom Sthlm när regnet strilar sådär alldeles lagom....det går inte riktigt att förklara. Det bara är så. Det är i såna "regniga" stunder man verkligen kan njuta av att vandra på egen hand. Det är stunder att njuta av och bevara.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: