Bittersweet

Jag har varit lite ur gängorna idag. Luften gick liksom ur mig på något konstigt vänster. Kanske har det något att göra med besöket hos kiropraktorn igår, kanske inte. Min fot är oroväckande öm idag. Detta irriterar mig. Det gör mig även tokless. Dessutom tänker jag tala om för er exakt varför jag är så nedrigt jävla less. Jag kom i gång med löpningen så fint. Jag mådde bra, kände mig fräsch och sådär lagom stolt. Nu spricker allt detta på grund av min dumma fot som trilskas.


Kiropraktorer har visst en förmåga att hitta ställen att pilla på där det gör så fasligt ont så man vill grina. Det är då man inser att man inte är så "hel" som man tror. Han frågade om jag någon gång har gjort något med min högerfot och snabbt som ögat utan att tänka svarade jag givetvis nej. Sen slog det mig. Den där kvällen hemma i Katrineholm för några år sen när jag i en reklampaus skulle springa ut i bilen och hämta något. Jag missade typ tretton trappsteg och föll handlöst i trappuppgången där på Ramsjögatan. Det regnade ute. Det är det enda jag minns förutom den där sylvassa smärtan i högerfoten. Jag var övertygad om att jag hade brutit den. Jag låg stilla i flera minuter utan att våga röra mig. Hjärtat hade galopp i bröstkorgen och jag blundade hårt. Kanske hoppades jag på att det hela var en mardröm och att jag snart skulle vakna till, fortfarande liggandes i soffan framför TV'n. Behöver jag säga att jag struntade i det jag skulle ha hämtat i bilen? Jag tog mig samman och stapplade in i lägenheten igen på ett ben. Morgonen därpå var foten typ tredubbelt så stor än normalt. Jag hade en härlig stängningskväll på McD att ta hand om. Jag kommer ihåg att jag ringde min numer vuxna kollega/kompis som fick köra mig i min bil till jobbet. Hela kvällen var ett helvete. Jag satt oduglig på en kontorsstol med hjul. Härliga minnen som poppar upp i skallen när man är hos kiropraktorn.


Kontentan av det hela? Det är något i foten som strular som gör att när jag anstränger den med löpning belastas något fel och så får jag ont i höften/bäckenet som måste knäckas loss mellan varven. Kul. Detta har min kiropraktor sagt att han TROR sig kunna ordna till. Men det är långt ifrån säkert. Ännu mer kul. Mellan behandlingarna får jag nu gå omkring med den här ömma foten. Störtkul.


Postat av: En 28 år gammal fantastisk bilförare!

Jag skjutsar så gärna, bara jag slipper vinterskor!

Datum: 2009-03-31 Tid: 21:44:45





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: