Vad man kan hitta i posten på jobbet

Jag är så usel på det här med att kolla min post. Men det är tur att mina kollegor är så duktiga på det. Att kolla min post alltså. Min kära kollega kommer strax innan lunch inrusande och viftar med den här:



Och jag tänker: Ja, det var ju originellt. Lite spännande sådär. Klart att jag tyckte det. Vem vill inte ha rullar på posten liksom? Jag kämpade och slet med att få upp detta konstverk. Det tog ett tag och precis när jag höll på att tappa humöret så ploppar den upp och jag finner...



...denna! Fiiiin va?



Och jag gillar att känna mig speciell. Vem gör inte det? Som en liten prinsessa kände jag mig i det ögonblicket. Åh, åh, åååååh! Jag undrar vem det är som bestämmer vilka som ska bli bjudna på sånt här? Har de ingen koll på vilka de borde bjuda och inte? Jag är ingen bioreklamköpare. Punkt. Men kul ändå. På nåt sätt. Vem vet? Jag kanske går...



Vi går vidare till nästa brev. Det här är också lite speciellt. Handskriven adress. Ser ni? Handskriven! Med silverpenna. Såfiiiiiintsåå!! Det här MÅSTE innehålla nåt kul.



Eller inte. Precis i det ögonblicket insåg jag än en gång varför jag bara kollar min post en gång i veckan.

Postat av: John

Snygga annonsmutor i fina konvolut.



"There is no such ting as a free lunch..."

Datum: 2009-06-22 Tid: 14:35:49





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: