Tankar i natten

Jag försöker bygga samma mur omkring mig som jag alltid har gjort
Men hjärtat, den rasar i en fasansfull takt
Jag såg något i dina ögon jag inte sett förut
Men också något som är mig väl bekant

Vi vandrar på stigar vi aldrig har gjort förut
Och än en gång hittar du rätt väg in igen
Men jag tvivlade egentligen aldrig
Det är som det är min vän

Det är som att jag har vaknat
Ur en dvala från åren som gått
Spelets regler jag aldrig egentligen brytt mig om
Det är som att jag aldrig riktigt har förstått

Det är de risker jag tagit
Det är de chanser jag får
Det är dom som har hållt mig uppe
Genom alla dessa år

Jag leker med tankar
Som aldrig når sina egentliga mål
Det är som att den sista lilla pusselbiten
Ändå alltid lämnar ett stort svart hål

Och man får aldrig något gratis
Utan att kämpa och slita så hårt
Och när hjärtat arbetar som mest
Då är det handlingen som saknas, men varför är det så svårt?

Och känner du något du inte borde
Tar du ändå det du tror du vill ha?
Sen att det kanske inte räcker
Det där du tror dig veta är så bra

Det gör ont när det läker också
För den som har känt som jag
Förstår exakt vad jag menar
Det behövs ingen förklaring varje dag

Och fastän jag tror att jag har allt under kontroll
Förlorar jag mig i all den skönhet jag ser
Trots att jag är ganska säker på att jag bara drömmer högt
Är jag ändå rädd att jag bara vill ha mer och mer

För hur är det egentligen med allt här och nu
När hjärtats melodi kommer och går
Samtidigt som natten kommer med sitt mörker
För att dölja alla öppna och blödande sår

Postat av: Ida

Oj oj! Lite akustisk gitarr på det där så har Sverige en kvinnlig Winnerbäck ;) Vackert!

Datum: 2009-06-07 Tid: 15:37:49





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: