Det går dåligt nu



Inte nog med att jag fick hoppa massa kul med kollegorna denna eftermiddag/kväll men när jag skulle ta Mr Nishiki från cykelrummet på jobbet och trampa hemåt så möts jag av en härlig punktering på bakdäcket. Jag började småskratta lite för mig själv och hela kroppen fylldes av den där härligt varma lyckokänslan jag har talat om förut. INTE! Det har nog aldrig kommit så många fula ord ur min mun på en och samma gång förut. Allt jag ville var att komma hem. Hem till min ljuvliga lägenhet och lägga mig raklång i soffan efter en sömnlös natt som har varit kantad av smärta. Saken är den att i måndags fick jag för mig att pumpa Mr Nishikis däck och då pajjade jag ju bakdäcket själv som ni vet. De bytte ut slang och ventiler då för 220 surt förvärvade kr. Så jag la på min argaste min och gick dit igen. Jag sa att jag inte hade använt cykeln sen de bytte ut slangen och ventilen och menade på att det var grymt dåligt att det inte "höll". Mohaha. Han fixade ny slang och ventil gratis. Jag inser ju att det säkert var en vanlig hederlig punka som jag själv säkert har orsakat men vem fan vill betala 220 spänn för andra gången på en och samma helvetesvecka? Inte jag i alla fall.

Men vi kan ju börja från början eftersom jag började dagen med att nysa. Detta resulterade i en helvetisk smärta i min skuldra som började trilskas igår morse. Jag började gråta av det onda. Kul. Riktigt fint sätt att börja dagen med. Jag kan fortfarande inte andas ordentligt och vid vissa rörelser gör det så ont så ögonen nästan tåras. Jag kan inte dra några djupa suckar (fast det typ det enda jag vill) och jag kan inte gäspa heller. Allt sånt gör nämligen ont. Ont. Riktigt jävla ONT. Det här suger. Den här veckan suger ganska rejält. Ingenting har gått min väg. Allt suger just nu. Allt förutom det faktum att det är fredag i morgon. Den här helgen ska spenderas i en välbehövlig ensamhet...

Postat av: Anders

Fortsätt såhär Maria!

Bra läsning



:-)

Datum: 2009-06-12 Tid: 16:36:03
URL: http://thefather.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: