Top of the World

Ni märker ju min dåliga närvaro här. Jag kan skylla på värmen. Den gör att man blir helt "mushig" i huvudet och ju mindre man behöver tänka desto bättre. Jag märker det ganska tydligt just nu. Speciellt på mitt eminenta jobb där det allt som oftast handlar om siffror. Värme och siffror är ingen bra kombination. Men jag gör mitt bästa ändå. Lite jobbigt att inte veta när semestern ska ske och hur länge det blir men jag försöker att släppa tankarna på det och njuta av nuet så gott det går. Det funkar så länge det inte är söndagkväll eller måndag.

Jag kom på när jag cyklade till jobbet imorse att jag har avverkat sträckan Sundyberg-Östermalm, Östermalm-Sundbyberg på cykel i hela två månader nu. 14 km varje dag och om vi räknar på att man cyklar 20 dagar varje månad så betyder det med andra ord att jag har fixat 56 mil under den här tiden. Detta leder i sin tur till att jag har sparat 1380 kr också i och med att jag inte har köpt några SL-kort. Jag älskar Mr Nishiki alltså. Han är så jävla bra så det är inte klokt.

Sen har jag på allvar börjat tro att man kan få lyckorus av att röra på sig. Jag mår nämligen som bäst efter mina joggingturer runt sjöarna i Sundbyberg i den här hettan. Det spelar ingen roll att jag badar i svett för när endorfinerna flödar i kroppen är jag på topp och i mitt esse.

För övrigt lär jag nog få reda på på min framtid inom de närmsta två veckorna. Men nervig? Jag? Neheråå. Inte alls.

Postat av: A

Har oxå cyklat i 2 månader nu, har dock inte lika långt som dig så kommer bara upp i ca 1mil/dag om jag inte tar svängen förbi sumpan. Jag gillar min lilla scott... kanske cyklar förbi dig vid sjöarna nån kväll då. Är där och fotar lite då och då..

Datum: 2009-07-01 Tid: 23:18:20





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: