We have sex on the beach

Alltsa drinken. Inget annat. Jag har haft en ganska handelselos dag. Enligt min egen mening i alla fall. Vi gick upp en timme tidigare an vad vi har gjort forut for att jaga de basta soltimmarna. Vi fick byte rum i morse ocksa. Alltsa, det ar sa svart att beskriva men for mig sa ar det ett javligt lyxigt hotellrum med balkong och badkar. Storre an det forra och for detta kalaset far vi betala 7 dollar var per natt som sagt. Det ar INGENTING. Min forsta rekation efter att ha fatt se badkaret med duschdraperiet var att det skulle bli skont och slippa en genomblott badrum efter varje dusch. Sen duschade jag och kom pa att jag inte skulle slippa detta anda for att golvbrunnen sitter pa andra sidan rummet fran badkaret. Det ar bara att konstatera, duscharna ar bra mycket samre an maten. Jag far forsoka sluta att stora mig pa detta nu. Men det ar svart ska ni veta.

Jag avverkade 40 min jogging och nastan en timmes simning redan pa formiddagen i dag och har efter en gudomligt god lunch legat och glassat i en solstol med en snuskigt bra bok som sallskap under eftermiddagen. Jag hoppade over de friterade rakorna i dag och tog en liten portion nudelwok med gronsaker. Det ar sa gudomligt god mat har sa det finns inte ens ord att beskriva. Pa favoritrestaurangen denna afton blev det grillad kyckling, grillad fisk, ris, kokta gronsaker och vietnamesiskt vitt vin. Sen har vi hittat ett annat favvoplejs nere vid stranden som serverar billiga cocktails. I kvall unnade jag mig en Sex on the Beach. De ar generosa med spriten har vill jag lova.

Tva roliga saker som har hant i dag. Det forsta var att det borjade drosa in massvis med vietnameser pa poolomradet efter lunchen. Det tog inte lang tid innan vi fattade att det var nagon form av simtavling i gorningen. Och jaaa, vad ska man saga? Har ni nagon gang hort tva eller flera asiater ha en konversation sa vet ni att det later ganska roligt. De pratar ganska hogt och later alltid valdigt engagerade. Men det ar inte nat mot vad typ 150 vietnameser som star och skriker och hejar som idioter langs med en poolkant gor. En honsgard gar att jamfora med. Och som jag fnissade for mig sjalv dar jag lag och spejade ut over spektaklet bakom mina solbrillor. Helt galet.

Den andra roligheten i dag var Eddie Murphy. Jag hade precis kopt mina dagliga bananer langs med gatan och vi styrde stegen mot poolen da en liten cooling till vietnames stoppade oss och borjade gestikulera och snacka vild engelska for att fanga var uppmarksamhet. Vi har snackat om att vi borde kolla upp mojligheter att dra ut pa landsbygden och se hur lokalbefolkningen lever, se vattenfall och kaffeodlingar. Ja, ni vet sana saker som kan vara roliga att se nar man anda ar har. Den har snubben var del av "Easy riders", ett motorbikegang som skjutsar turister var de an vill ta sig for en billig penning. Det slutade med att han gav mig sitt visitkort dar han forklarade att han heter Mr Trong men att han kallades for Eddie Murphy for att han var sa lik honom. Jag vande blicken upp mot hans ansikte for forsta gangen under hela konversationen och holl pa att skratta ihjal mig nar jag sag att det faktiskt stod Eddie Murphy hogst upp pa visitkortet han gav mig. Ha-ha-ha! En liten asiat i Vietnam jamfor sig med komikern Mr Murphy himself. Det var gulligt men sa javla roligt. Jag tog kortet, vi lovade att hora av oss om vi var intresserade och gick.

Det blev lite kyligt framat sen eftermiddag sa vi gick tillbaka till hotellet och dumpade grejor innan vi tog en promenad med kamerorna i hogsta hugg ner mot stranden. Det har blast ganska rejalt varje dag har men i dag var vagorna hogre an nagonsin. Fy sjutton. Det var vackert och skrammande pa samma gang nar havet tog i fran tarna och vralade ut sin ilska. Det later som ett ilsket lejon som inte har fatt mat pa flera dagar...

Och sa var det laggdags i Nha Trang igen. Jag vill inte att semestern ska ta slut. Idag har jag haft en ro i kroppen som jag inte har kant pa mycket lange.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: