Som en polkagris i Vietnam

Det var valdigt disigt och inte alls soligt nar vi glantade pa gardinerna i morse. Med en djup suck lutade man sig tillbaka i sangen och somnade om, sov gott fram till tio, upp och at en harlig frukost bestaende av det vanliga; agg och fruktsallad. Det var inte mulet och inte sa kallt heller sa vi bestamde anda att vi skulle ner till stranden. Men inte behovdes det nagon solkram dar inte, tankte jag. Det ar ju ingen sol. Och nu ser jag ut som ett stopplyse i ansiktet och ar lite lagom rodrandig. Fint varre. Jag som trodde att det roda i ansiktet berodde pa min joggingrunda forut och att det skulle lagga sig en aning. Icke. Har sitter jag nu, solbrand och frasch. Eller? Kontentan av det hela: Solen tar mer an man tror trots blast och moln. Uschans buschans.

For ovrigt blev det TVA "Chocolate Ized" denna afton. Dessa ar sa forgjordat goda sa ni kan inte ens forsta. Och nu ska jag upp till sangen och avsluta min tredje bok under denna semester innan jag sluter ogonen och sover en god natts somn i min harda och skakande sang pa fjarde vaningen pa Happy House Hotell i Nha Trang i Vietnam. Skakandet i sangen kan vi diskutera i morgon. Jag har inte riktigt bestamt mig for om detta sangskakande beror pa att det spokar eller om det bara ar for att huset ar valdigt langt och smalt och vajar i vinden...och nej, annars har det inte hant sa mycket roligt i dag. det ar ju trots allt sondag och vilodag. Pa lordag flyger vi hemat igen och ni bor vara lite otaliga. Jag har mycket roliga bilder i digitalkameran som ni ska hjalpa mig med att tolka. Men ni ska fa ett pyttelitet smakprov nu. En av vara kameror verkar visst vilja funka i datorn namligen. Inte min tyvarr...



Nu vet ni ocksa att ni ska halla era tummar hart for att det i morgon ska vara sol sa man kan akta sig fran borjan.

Postat av: Ida

Guu vad jobbigt det ser ut att sitta och blicka ut över havet sådär, förstår att du längtar hem alltså! Jag kan erbjuda dig att blicka ut över en stor snöhög om du kommer hit till Umeå :D

Datum: 2009-01-12 Tid: 18:41:45
Postat av: Anders

Ja, lite otåliga är vi allt;-)

Datum: 2009-01-12 Tid: 23:58:30
Postat av: Boerje

Visa stoppljuset och ansiktet då!

Datum: 2009-01-13 Tid: 11:49:23





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: