I can't move forward, while looking behind

 Jag kan ibland sitta och tänka tillbaka på den tiden då jag jobbade arslet av mig på McDonald's hemma i Katrineholm. Det var en bra tid för övrigt. Det vill jag att ni ska veta. McDonald's i all ära för det fanns en tid, till och med några år, då detta var en stor del av mitt liv. Då var jag glad, obekymrad och inte hade en tanke på hur framtiden skulle vara eller inte vara. Precis där och då såg jag inte ens något annat än McDonald's i framtiden. Det är sant. Vartenda ord är sant hur konstigt det än må låta. Sen kom det en dag så jag kände mig tvingad att fatta ett beslut för på McDonald's "kunde" man ju inte stanna. Året som följde var det roligaste ever. Men det året i Båstad förändrade också allting. För vid det årets slut kastades jag rakt in i den bittra vuxenvärlden där man måste ta ansvar, passa tider, jobba nio till fem, betala tråkiga räkningar och sova ordentligt på nätterna för att orka med allt man måste göra när man är vuxen.


Och detta är konsekvensen av att plugga. Den bittra vuxenvärlden. Och där kan man fan inte stanna.


Postat av: En oftast inte så bitter nybliven 28-åring

Vägra vara/bli vuxen! Ha Converse mitt i vintern och kräng på dig för små jeans tills du blir minst 80! Ät choklad till frukost och mackor till lunch OCH middag och skit i att pensionsspara (fast det gör jag visst)! Men vägra bli FÖR vuxen!

Datum: 2009-01-29 Tid: 23:54:17
Postat av: Anna

Vi borde ha stannat i Båstad! =)

Datum: 2009-01-30 Tid: 21:31:11





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: