Fredag 11.58

Okej people, vi har något att diskutera idag. Jag är nämligen totalt fullständigt övertygad om att det är något fel på mig. Jag sover inte på nätterna. Detta betyder inte att jag är ledsen eller trött just över det faktum att sömnen uteblir. Jag känner inte stress, ingen frustration och heller ingen förtvivlan över detta. Jag är mest fascinerad över att det tycks verka som att jag inte behöver mer sömn än så här. Det är ju inte så att jag ligger och vrider och vänder på mig alldeles desperat för att försöka sova eller att jag kollar på klockan stup i kvarten och försöker räkna ut hur länge det är kvar tills klockan ringer. Nej, nej, det här verkar handla om något helt annat. Jag är helt enkelt inte trött när man som hårt arbetande nio till fem-människa borde gå och sova. 01.30 har varit någon slags "gräns" för när jag är trött nog för att sova. Sen varje morgon när mobilen börja tjuta och ha sig ligger jag under det varma täcket och förbannar mig själv, rädd för att jag inte ska orka med dagen. Men så fort jag sätter fötterna på mitt kalla men ack så vackra trägolv så är tröttheten som bortblåst.


Kommer det här fenomenet med att jag klarar mig på ytterst lite sömn att hålla i sig eller kommer den stora smällen inom kort, när jag minst anar det? Jag är lite rädd för det sistnämnda ska jag erkänna.


Men, idag ska vi inte tänka negativa tankar. För i dag är det freeeedag. Jag ska på mitt intressanta lunchmöte strax och sen behöver jag inte jobba mer i dag. Är det inte för härligt kanske?


Förresten, jag undrar om det är för kallt med sneakers i Umeå? Det var ju det där med att vara trotsig och jävligt (o)vuxen. Jag har nämligen inga varma vinterskor. Jag bor ju i Stockholm för tusan och här behövs inget sånt. Inga pälsmössor, inga minkpälsar eller fula snowjoggers från 80-talet. Ni kan aldrig få mig att förstå varför sthlmare går omkring i sådana saker när det nästan är vår i luften hela vintern.


Förresten, nu spelas det Nelly Furtado här. Jag blir deprimerad på en gång.


Vi hörs nog inte på någon dag eller två. Men se till att ha en skön helg. Det är ni värda.


Postat av: °• Ida Josefin Engdahl

Jätte fin blogg :) Hoppas du haft en trevlig helg

Datum: 2009-02-01 Tid: 22:38:58
URL: http://cinderellastoryy.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: