Chocktillstånd

Jag är sjukt upprörd. Man skulle nästan kunna säga att jag är på gränsen till förtvivlad. Det är ingen rolig känsla. Det ska ni fan veta. Här sitter jag och surfar runt på www.dagensmedia.se, vilket kan vara ganska bra för det arbete jag utför dagligen, så det är inte tal om någon slösurfning, nej, nej. Men då möts jag av detta: Peak begraver indianen.

Jag blir alldeles stel i hela kroppen, börjas kallsvettas och börjar uppriktigt sagt må illa. Det dröjde flera minuter innan jag fick ner pulsen. Det här är ju helt sjuuukt. Det här går inte. Det här går absolut inte! Peak Performance ska alltså byta ut sin logga med min älskade indian till något helt annat. Och varför? Jo, för här har man på Peaks marknadsavdelning bestämt att det är dags för något nytt. Nya tider, som man brukar säga. Man går därför ut och säger att man vill bredda sitt varumärke från bergsby till storstad och tror att detta ska hjälpa.  Och jag tänker fortfarande, där jag sitter i rent chocktillstånd, att va faaaaaaaan i helvete. Det här går inte. Det går bara inte. Och det här mina vänner är anledningen till gårdagens uppehåll i bloggandet.

Jag satt hela eftermiddagen och större delen av kvällen i detta chockartade tillstånd och försökte vänja mig vid tanken på att indianen ska ersättas med något nytt, något hetare och något som är mer inne. Titta själva.  Det är inte jag som är alldeles galen väl? Visst håller ni med mig om att detta inte går?


Postat av: Miss Snowboard

Det här kommer bli dyrt för dig. Byta ut hela din garderob alltså. För du fattar väl att du inte kan ha dina gamla Peak-kläder nu va?! Det skulle bara vara sååå ute! rolling eye...

Datum: 2009-01-24 Tid: 12:30:48





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: