A fucking sunny day by the pool

Jag gjorde bort mig ganska rejalt i dag pa lunchen. Fan, det ar inte mitt fel att jag inte begriper vietnamesisk engelska i menyerna. Dessutom sa betyder inte orden likadant i alla menyer. Jag som hade gett mig fan pa att ata nyttig och valdigt kalorisnalt dessa tva veckor. Det sprack nar dagens lunch serverades pa poolrestaurangen som bestod av friterade rakor. Fy satan. Det var bara att smaska pa och se glad ut och det var ju knappast ackligt. Men med tanke pa mina stiffa och ommande muskler sa blev det ingen jogging idag utan jag simmade i poolen en timme istallet. Vi far hoppas att frityren runt rakorna inte satter sig pa fel stallen. Mina lovehandles ska bearbetas vid hemkomst till Sverige vill jag lova. Jag ska arbeta som en liten iller for detta. Det lovar jag. Nar jag lag pa solstolen idag funderade jag till och med pa att kanske inforskaffa mig ett par gangstavar nar jag kommer hem. Vad tror ni om det? Ja, jag vet att det ar lite pensionarsvarning pa det hela men va tusan. Det kan ju knappast skada.

Jag har dessutom lyckats branna mig i pannan idag ocksa. (jag vet inte om det heter i eller pa pannan forresten) Den svider och ar lite stel men annars mar jag bra idag ocksa.

Kvallens middag intogs pa favoritrestaurangen igen sa jag ar glad och nojd sa har strax innan laggdags. I morgon staller vi klockan en timme tidigare an hittills och gar upp for att fa en extra soltimme. Poolen ar det nya favoritstallet. Man slipper jobbiga forsaljare och en massa turister. Vi var helt sjalva vid den dar poolen fram till 15.00 ungefar. Helt galet. Och poolen ar inte sa liten ska ni veta. En 25 meters-bassang med flera rader att simma i. Da kanske ni fattar hur lite turister det ar har ocksa. Vi har pa en hel vecka bara pratat med tre svenskar. Resten av de fatal turister som finns har verkar vara britter eller ryssar.

Nu ar det sangen som galler. I morgon ska vi fa ett nytt hotellrum pa det har hotellet med fonster. Vi har namligen saknat det. For fonstret far vi betala en dollar mer per person men det ar det vart. 7 dollar/natt kommer vi fortsattningsvis att fa betala. Sug pa den karamellen under er eftermiddag vettja. For mig ar det laggdags nu.

Postat av: Veronica

Men kan du bara ta och njuta av de där jävla friterade räkorna, du är ju på semester!? Jag blir så bitter när jag sitter i ett mörkt och snöslaskigt Stockholm och läser det där. Mina lovehandles ska oxå bort, men i den kampen kan jag fan inte jogga på stranden eller "råka" beställa friterade räkor. Ghaa!



Haha, men keep up bloggandet i övrigt. Det går ju att drömma sig bort, om inte annat.

Datum: 2009-01-08 Tid: 16:20:12
URL: http://bollner.webalbum.se/blog
Postat av: Cecce

7 dollar? Jag dör. Och funderar i samma sekund allvarligt på hur jag ska ta mig råd att åka iväg. Det verkar ju som mina pengar försvinner ändå varenda månad. Njuuut av solen och alla räkor, kvinna! :)

Datum: 2009-01-08 Tid: 17:17:24





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: