Tankar om rödvin

När man är vuxen ska man kunna avnjuta ett eller två glas rödvin utan att grimasera illa efter varje klunk man tar. Man ska sitta där med sitt glas och kunna njuta av det. På ett vuxet sätt. Man ska inte hinka i sig denna dryck med siktet inställt på att bli så full som möjligt. Det gjorde man när man var fjorton. Då tyckte man att rödvin smakade rävpiss och drack det bara för att.

Det är något poetiskt och lustfyllt med rödvin. Man blir avslappnad bara av att hålla i glaset och titta på den röda, tunga drycken. Jag älskade den känslan för lite mer än ett år sedan. Sen gjorde jag något mycket dumt. Jag drack för mycket en kväll och grimaserna återvände efter detta. Varje gång mina läppar och mina smaklökar kom i kontakt med rödvin efter denna händelse så fick jag kväljningar och ville sparka mig själv där bak för att jag hade förstört känslan. Jagat i väg den som ett skrämt rådjur.

Men vänner. Jag vill att ni ska vara de första som får veta detta. Känslan är tillbaka. Jag njuter av den. Och dricker rödvin igen. På det sättet som man gör när man är vuxen nog att förstå tjusningen av det.

Ska vi ta en rödvinskväll snart? Snäääälllaaaaa. Två vinglas, en flaska, en soffa och kvällen är vår.


Postat av: wahlle

Jag dricker gärna lite rödvin, någon gång... :)

Datum: 2009-02-21 Tid: 22:52:57
URL: http://www.wahlle.com
Postat av: Fredde

En flaska rödvin, två glas, en soffa och lite Kent (Läste ett inlägg innan om att du lyssnar på dom) .. Jag e på :)

Datum: 2009-02-21 Tid: 22:57:20
URL: http://www.rocksvensson.se
Postat av: Fredde

Bra synd vi kom på det nu då .. Annars hade ju denna lördagskväll vart perfekt för det :)

Datum: 2009-02-21 Tid: 23:48:49
URL: http://www.rocksvensson.se
Postat av: Fredde

Mmmm de gör väl det .. Och snart blir vi nästan grannar .. Då är det snabbt att kika över :) Bara att ha vinet redo ;p

Datum: 2009-02-22 Tid: 00:02:03
URL: http://www.rocksvensson.se
Postat av: Cecce :)

HÄR har det druckits rödvin! :D

Datum: 2009-02-22 Tid: 00:20:50
Postat av: Anonym

hade redan somnat när du skickade det sista inlägget .. men herr rocksnubbe ska flytta till råsunda. gångavstånd från sumpan de ju :) låter kanon att alltid ha en flarra redo. då kör vi snart en vinkväll!!!

Datum: 2009-02-22 Tid: 13:25:54
Postat av: Chill out

Moahaha, utmanar du mig på ännu en rödvinskväll alltså? Känner du att du har kontroll över det stannar vid en flaska då? För du vet, när man är i det där sköna tillståndet vill man ju bara komma djupare och djupare in i det...tills dess att man ligger på köksgolvet och inser att man ska till jobbet om typ tre timmar ;)

Datum: 2009-02-22 Tid: 13:57:53
Postat av: Sandra

Rödvin är blä. Men jag är på om jag får dricka vitt... och du inte skvallrar för M ;)

Datum: 2009-02-22 Tid: 23:12:49





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: