Oväsentligheter

Ni vet ju att jag älskar att läsa om saker som absolut inte alls fyller någon funktion. Till exempel gillar jag att läsa om vad folk har ätit till middag, om de har köpt en ny tröja eller om de rent av har varit på stan och fikat. Ja ni. Det är grejer det. Det är så roligt och intressant att läsa om så ni anar inte. Jag blir helt tillfredsställd av detta. Jag får ro i själen och mitt intellekt får sig en rejäl åktur på det mentala planet. Hjärnan går på högvarv liksom. Svår känsla att beskriva. Sen älskar jag folk som ägnar sig åt sär skrivningar (inte särskrivningar). Det är också något jag blir alldeles till mig av. För det heter visst jätte bra och inte jättebra. Jag har nog lärt mig fel. Mina lärare i låg- och mellanstadiet har gjort ett dåligt jobb. Jag tror nämligen att det heter jättebra. Så tokigt det kan bli.

Till er som också gillar att läsa om oväsentligheter:

Igår morse när jag hoppade på t-banan i Sundbybergs centrum och skulle åka till jobbet så hamnade jag mitt emot samma man för andra dagen på raken. Hur stor är chansen liksom? I Stockholm av alla ställen. Jag har nog aldrig stört mig så mycket på någon jag har åkt t-bana med förut. Han gav uttrycket "rulla tummarna" ett ansikte. Bokstavligt talat. Sen satt han där med benen brett isär och stampade med fötterna i golvet. Samtidigt som han rullade sina tummar och satt och tittade upp i taket. Det var fötterna och stampandet som var värst. Fy fan säger jag bara. Fy fan. Stampandet var helt i otakt med musiken i min röda Ipod. Gud nåde den som stör den takten på morgonen.

Postat av: Ida

Usch vad jag saknar dig.

Datum: 2009-03-02 Tid: 12:16:45
Postat av: M

Får man tipsa om Freddie Wadlings senaste "The Dark Flower/Den mörka blomman"..mucho bra man! Som nog kan tilltala ett kent fan skulle jag tro iallafall..

Datum: 2009-03-02 Tid: 14:57:56





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: