Fredagen den trettonde...

Okej, vi kan ta en liten summering av måndag till fredag eftersom jag drar till Skåne ikväll. Det lär nog bli ett lite uppehåll i bloggandet ett par dagar men det gör nog inget. Ni är så dåliga ändå på att läsa under helgerna.  

Idag är det i alla fall fredag för er som inte visste det. Fredag är den absolut bästa dagen på hela veckan. Ungefär likadant som att söndag och måndag konkurrerar om platsen "veckans värsta dagar". Fast måndag kanske är lite värre än söndag ändå. Hmm.


Den här veckan har jag lärt mig fyra saker.


Ett:

Det tar en timme och tio minuter att gå från Birger Jarlsgatan 50 på Östermalm till Bergsgatan hemma i Sundbyberg. Ge och ta några minuter beroende på hur många röda och gröna gubbar man råkar stöta på.


Två:

Det tar ca 35-40 min att springa från Odenplan till Sundbyberg. Med ryggsäck bör tilläggas. Att gå upp till Odenplan är nästan ett måste för det är däruppe på bakgatorna i Vasastan det börjar glesna med människor och rödljus. Sånt är döden när man ska springa.


Tre.

Det är exakt 7,2 km från jobbets dörr hem till min lägenhetsport. Detta är med andra ord den sträcka jag har promenerat tre dagar denna vecka och har sprungit en dag. (Okej, från Odenplan och hem är det ju inte 7,2 km men va fan).


Fyra.

Jag har ett jävligt envist munsår som har gjort en fin blaffa på min överläpp och häromdagen sa mina äldre kollegor att detta beror på sömnbrist. De menade på att det är vetenskapligt bevisat och att de visste flera stycken som fick äckliga munsår direkt om de inte sover ordentligt. Detta låter ganska logiskt i mina öron så jag köper den förklaringen rakt av. Jag har ju nämligen inte sovit ordentligt på typ tre veckor.


Idag är det för övrigt fredagen den trettonde och mitt plan från Arlanda till Ängelholm avgår, om allt går som det ska, 18.05. Tänk på mig då.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: