Äckliga måndagar

Jag gillar inte måndagar. Faktum är man kan kanske kan säga att jag hatar måndagar. Jag är trött, grinig och vill inte alls vara trevlig en dag som denna. Det har varit rörigt på jobbet idag också.  Jag har konstant nya olästa mejl och hur fort jag än jobbar verkar inte det kunna avhjälpas. Eftersom jag är lite off på måndagar så känner jag mig inte lika "in control" som jag brukar.

Men det tenderar att spåra ur ibland när man är lite trött och lite off. Jag pratar i telefon ganska ofta på jobbet. Därför har jag alltid min egen mobiltelefon på ljudlös under dagarna. Jag pratade nyss med en kund i telefon när min mobil flippar till och vibrerar. MMS. Jag fortsätter prata med min kund och klickar samtidigt upp mms'et. Bad idea. För jag försöker verkligen bita mig i läppen för att hindra det där bubblande skrattet som vill ut när jag ser bilden. Men det går inte. Jag misslyckas totalt. Jag skrattar så ögonen tåras. Jag försöker förklara bort detta och mumlar något i telefonen om "ja, du vet hur det kan vara på måndagar" och "ibland är man inte riktigt som man borde". Jag vet inte om min toleransnivå är lägre än vanligt för vad som faktiskt är roligt just nu men jääävlar. Det VAR skönt att få garva lite. Måndag och allt.


Jag hade en fin och solig helg i Skåne. Jag gillar Skåne. Det är någonting med Skåne som inte riktigt går att beskriva. Någonting bra alltså. Det är bättre att uppleva det i stället. Åk dit.


Själv ska jag snöra på mig löparskorna nu, stoppa i Ipodens lurar i öronen och springa av mig lite måndagsfrustration på hemvägen. Ni kan ju hålla tummarna för att jag orkar städa och laga lite mat ikväll. Själv tvivlar jag starkt på att det kommer ske. Det är nämligen inte förrän jag har städat som ni kan få se min ljuvliga lägenhet...

Idag har jag ätit en äcklig, väldigt omogen banan och fått en ny dataskärm till datorn på jobbet. 1-1.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: