Jag får liksom ingen ordning

Jag sitter och tänker på att jag kanske borde leta reda på en riktigt bra bok att läsa. Jag borde åtminstone försöka hinna med minst en innan studierna drar i gång. Jag vill ha den där känslan man får av en riktigt bra bok. Det är en varm och mysig känsla som bara en bok kan ge. Det är en känsla av trygghet. Nästan som att boken tar hand om en under tiden man läser den. En sån bok som bjuder in till en riktigt mysig stund. En sån vill jag ha. Avkoppling mellan alla "jag borde" eller måsten.

Sen vet jag vet egentligen inte varför men häromkvällen när jag smet in på Ica Supermarket för att fixa middag och gick förbi hyllorna med O'boy så kom jag att tänka på den där O'boyen med banansmak som fanns för några år sen. Var tog den vägen? Jag menar, banan och choklad är ju en klockren kombination. Hur kommer det sig att den inte slog i genom i O'boyens underbara värld? Just igår hade det varit så nedrigt gott.

Postat av: Corundum

Jag ska kommentera enskilda inlägg senare ikväll, men just nu känner jag bara att jag måste få komma med en komplimang på en gång. Jag kan inte sluta läsa! Du TÄNKER ju faktiskt! Känner igen mig i mycket du skriver... Jättebra läsning!



Älskar stämningen i de flesta av dina inlägg. Ska läsa vidare nu, men jag hör som sagt av mig. Tack för att du räddat en tråkigt meningslös fredagskväll!



/jag.

Datum: 2009-08-23 Tid: 20:59:26
URL: http://ordensmakt.blogspot.com/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: