Ljuvliga måndag. Jo, det är sant. Men vad hände egentligen?

Imorse när jag slog upp ögonen trodde jag väl aldrig att jag skulle känna mig så behaglig till mods denna måndag som jag gör precis i detta nu. Soft tillbakalutad i soffan med en nymixad smoothie i ett glas på bordet. Solen har precis gått ner utanför mitt fönster här i Sundbyberg. Mitt enda sällskap just nu är Joakim Bergs lagom klagande stämma. Det kommer att bli kallt under den stjärnklara himlen så snart mörkret tar över. Man har kunnat ana det på vinden idag. Lite lagom kylig och bitande i kinderna har den funnits där. Men vad gör det när solen skiner från en klarblå himmel och Sthlm är sådär vackert som bara den svenska huvudstaden kan vara en dag i slutet på april. Life is good.

Jag har ordnat till det bra för mig. Eller åtminstonde så hoppas jag ju på det. Ångesten släppte och lättnaden sköljde över mig som en flodvåg i morse efter beskedet om att saker och ting kunde ändras som jag ville. I natt kan jag sova lugnt. Av flera orsaker. Jag känner mig så sjukt nöjd med dagen så det finns inte. En inlämnad Nishiki på service för vårupphottning och en första avklarad joggingtur runt Råsunda. Den första på flera veckor efter alla jobbiga besök hos kiropraktorn.

I morgon kväll blir det mediamingel på Scandic Anglais och sen en bio. Vi får nog hålla oss på mattan med drickandet bara. Jag känner att jag måste skärpa mig. Åtminstonde till helgen...för helgen bjuder visst på roligheter också. Så nu när måndagen är avklarad kan vi börja längta efter lördag-söndag igen people. Mm-mm!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: