Om hur man skriver en bok, sömnbrist, sushibegär och strumpbrist

Skrivkramp kan analyseras bäst det vill. Jag vidhåller bestämt vid att detta inträffar om man tänker för mycket. Alltså jag gillar egentligen inte att tänka ut i förväg vad jag ska skriva. Det ska bara komma. En strid ström av ord som bara flyter på. Enkelt och smidigt. Ungefär som att jag fick rådet häromdagen (ett väldigt bra sådant för övrigt) att om man någonsin funderar på att skriva en bok så ska man aldrig börja med att tänka ut vad första kapitlet ska handla om. Man ska bara börja skriva och i efterhand kan man bestämma vad som ska bli första kapitlet och inte. Väldigt klokt tror jag.


Idag har jag varit sjukligt trött. Mitt löfte om att det skulle bli en tidig hemgång efter Anglais och bion med Metro kunde jag tydligen inte hålla. För det blev Anglais igen efter bion. Jag är totalt hopplös. Jag vet att jag har nämnt min hopplöshet ett antal gånger redan men jag bättrar mig ju inte ändå. Det faktum att jag lyckades hålla alkoholkonsumtionen på en lagom nivå igår är jag ändå både stolt och glad över. Därmed absolut ingen baksmälla idag utan endast trötthet som är konsekvensen av utebliven sömn. Detta ledde i sin tur även till att jag inte hann köpa vare sig frukostflingor, schampo och balsam eller deodorant igår. Det ska även tilläggas att jag har gjort några halvhjärtade försök till att införskaffa denna proviant under några dagar men jag har misslyckats ganska rejält. Det är lite för mycket action och aktiviteter nu. Så ikväll måste det ske. Jag vill nämligen ha frukost i morgon bitti, jag vill kunna tvätta håret ikväll och även fräscha till det med lite deodorant efter duschen.


Igår försvann Mr HP in på "lagning" igen så därmed är jag utan dator för privat bruk hemma i soffan. Trots att HP's service irriterar mig något så förskräckligt med sin nedrigt dåliga service och sina efterblivna anställda på supporten så kan det ändå ge mig ett sorts lugn för det betyder i sin tur att jag inte kan fastna i något oviktigt precis innan läggdags ikväll.


En annan Mr som däremot ska få göra mig sällskap hem i kväll efter jobbet är Mr Nishiki. Han är redo för våren på riktigt nu och i morgon ska vi andas frisk luft på vägen till jobbet. Det blir ett härligt litet sällskap med Mr Nishiki, en lila Ipod och så jag. För övrigt fick jag ge mig och gå och köpa en ny laddare till den här Ipoden idag. Den gamla passar inte hur gärna jag än vill. Jag har vänt och vridit, trixat och fixat men det går inte. De är smarta de jävlarna på Apple. De vet hur man ska krama ur pengar som vatten ur en disktrasa från användarna. Inga "gamla" produkter passar till de nya produkterna och hoppsan, då måste man köpa nytt.


Annars då? Jomen, så atte....jag lever på och andas sushi just nu. Det är så gott så det finns inte. Jag kommer in i mina sushi-perioder och då är det bara det som gäller. Jag är ju sån. Allt eller inget. Men det är fina grejjer att stoppa i munnen när våren står för dörren. En sista sak är också att mina Converseskor äter strumpor. Jo, det är sant. Jag har snart inga strumpor kvar för varje gång jag använder dessa skor och tar av mig dom på kvällen så är det alltid ett hål i strumpan på min högra häl. Jag har efter ett tag kunnat samla ihop alla vänsterstrumpor och göra nya par av dessa men även det här börjar gå åt helvete. Jag börjar få brist på strumpor helt enkelt. Inte bra, inte bra.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: