Intresseklubben antecknar innan läggdags

Om jag får ur mig många ord ena dagen så är det nästan som att intellektet blir alldeles tomt dagarna därpå. Det är så det känns nu. Jag är tom. Tömd på alla ord och på alla tankar jag har tänkt de senaste dagarna. Jag är trött också. Det är lite svårt att sova mellan varven. Varför vet jag egentligen inte. Det ska bli skönt med lite ledigt. Jag känner att det behövs varvas ner ganska ordentligt. Jag ska bara ta mig igenom en halv dag till på Promedia sen kan vi räkna några härligt, lediga dagar. Jag tror att det kan bli trevliga dagar också. Jag har en fin känsla i magen igen. När jag tänker på det blir jag varm inombords.

Värt att notera. Sundbyberg luktade brända kakor ikväll. Det andra som kan vara värt att notera denna onsdagskväll innan det är godnatt är att jag hade fått Alex Sculmans bok i brevlådan när jag kom hem. "Skynda att älska" heter den och jag har höga förväntningar. Han är någon att se upp till när det handlar om att uttrycka sig med ord. Sen vilka ord han spottar ur sig mellan varven kan vi ju undvika att diskutera. Men skriva. Det kan han.

Just nu slår regnet mot rutan men visst hoppas vi på sol till ledigheten?

Imorgon ska jag testa att åka buss till jobbet för första gången. Jag fattar inte varför jag har envisats med t-bana när jag ändå måste byta på Fridhemsplan. Där springer alla på varandra. Urk. Bussen går ju nästan direkt utanför lägenhetsporten och med den slipper jag byta någonstans. En lagom lång promenad från Odenplan till Promedia har ju ingen dött av.

Imorgon slutar jag jobba kl 13.00, då ska det gymmas lite innan det bär av hem till Sundyberg för en rejäl städning av min ljuvliga lägenhet. Sen tar jag påskledigt.

Intressant? Njaaää.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: