Jag är rädd att jag börjar känna igen

Det är ju inte för inte jag sitter i min soffa och dricker vatten just nu. Jag är inte speciellt sugen på det. Men det är nödvändigt.  Frågan är om jag inte kommer att förbanna mig själv imorgon bitti ändå. Klockan är mer än vad jag sa att den skulle vara men det är som vanligt. Min kontroll på mig själv är lika med noll. Det blev en afterwork på Mosebacke och Södra Teatern denna afton. Bartömning. Allt är jävligt billigt. Grattis Mia. Duktigt. Blandningen har varit ivrig denna afton och jag måste koncentrera mig på riktigt för att inte låta fingrarna vandra iväg och göra något riktigt dumt just nu. Stavfel är inte accepterat. Man kan ju tycka att alkohol kan få en att göra dumma saker och att det får en att tänka icke rationellt. Ibland tycker jag dock att man tänker mer klart än någonsin i denna dimma. Man vågar det man inte vågar annars och man tänker tankar man inte riktigt vågar släppa fram i normala fall. Jag borde sova nu. Den här veckan har varit jobbig på alla sätt och vis. Men i det tillståndet jag befinner mig i just nu är det fantastiskt att jag ens vet hur man lägger upp bilder från en mobiltelefon till en dator. Håll tummarna för en utebliven baksmälla i morgon. Jag vill inte ha ångest. Jag vill slippa allt som har med det att göra i morgon.



Utsikt från Södra Teatern (Mosebacke) på Södermalm en fredagskväll i april. Ser ni Gröna Lunds nya berg- och dalbana långt där borta?



Vi öppnar somrigt och kör rosé.



Vi beställer drinkar med apelsinjuice i.



Sara hjälper till att tömma baren.

Godnatt.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: