Cykelservice och utmaning

Jag fick en smärre chock när jag skulle betala min cykelservice igår. Räkningen blev högre än väntat. För hög. Lagad punktering på bakdäcket, en monterad cykeldator, ett stöd, låset är nu fastmonterat på cykeln, nytt baklyse och en generell service med genomgång av växlar och bromsar samt en uppfräschad och oljad kedja. Jag vågar inte ens avslöja vad det kostade så vi lämnar den diskussionen därhän.


En sak som jag reagerade på var stämningen mellan de två som jobbade i cykelbutiken. Den ena, uppenbar chef och kanske till och med ägare av butiken hade en väldigt nedlåtande attityd mot den andra snubben som uppenbarligen var lite speciell till sättet och "bara" anställd. Den sistnämnda gjorde allt han blev tillsagd att göra och hade en stor vilja att vara till lags. Detta märkte man tydligt. Den förstnämnda hade inte världens mest hjärtliga attityd mot sin undersåte. Det märkte man också tydligt. Jag kände mig nästan lite obekväm.


Nu över till något roligare. Jag är utmanad. Yes, det är sant. Jag har en kollega som jag misstänker är lite för kaxig för sitt eget bästa så jag måste nog spöa honom i badminton och bordtennis. You have got to love a challenge. Nästa vecka kör vi. Jag tål inte när människor av det manliga könet utgår ifrån att jag inte utgör något som helst hot.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: