Träning+nyttig mat=Influensavarning?

Jag hade en session av tankar på t-banan. Jag tänkte faktiskt att jag ville blogga om allt och inget denna afton. En kväll i oktober, 2008 dagen innan lön. Jag har "Lyxfällan" på i bakgrunden och ligger i soffan och tänker på hur jävla dumma människor det faktiskt finns. Jag tycker själv att jag har blivit otroligt duktig på det här med att spara pengar. Jag har ett mål med mitt sparande och ett mål med livet just nu. Undrar om det där programmet "Lyxfällan" är på riktigt? Jag ser människor le med hela ansiktet i nationell TV där de förklarar vilken skön och BEKYMMERSLÖS känsla man får i kroppen av att shoppa. Fast de inte har några pengar. Gotta love it. I-D-I-O-T-E-R. Varför vill man förstöra hela sitt liv på det där viset? Det övergår i alla fall mitt förstånd. Se inte så jävla stolta ut era puckon.

Sen var det en annan sak också.
För det slår aldrig fel. Här har jag varit sjukt duktig i snart två veckors tid och verkligen tagit tag i min löpning och träning igen. Vad händer? Det säger "PANG" och man ligger och vrider och vänder sig i plågor av halsont en hel natt. Man har ett svagt hopp om att det bara är nåt som luras lite, nåt som ska gå över bara man får blunda och vila lite. Att man ska sova bort det. Men icke. I två dagar och två nätter har halsjäveln trilskats och det är som att svälja sandpapper varje gång man försöker. Jag ska nog koka te. Igen. Det ska visst vara bra har jag hört ungefär 2000 ggr de senaste två dagarna.

-Hur är det Maria?
Jag: -Nää, det är inte så vidare värst bra. Har ont i halsen som fan.
-Aaaj då. Trist. Men du? Drick lite te vettja.
Jag: Menar du det? Tror du verkligen att det hjälper?
- Jaa, absolut.
Jag: Tack som fan för tipset.

No shit Sherlock.

Så nu ligger man här i soffan och känner sig tjock och misslyckad igen. Jag har abstinens. Efter att få kränga på mig mina svarta, fina joggingskor och ta en vända i spåret med ipoden som enda sällskap. Dock inser jag att det inte vore någon bra idé just nu. Faaaaaaaaan.

Jävla apa.

På lördag vankas det högskoleprov också. Jag har nog inte orkat plugga lika mycket som jag borde ha gjort. Har haft andra saker i skallen so to speak. Jag tror dock att matten kommer funka bättre än vad den har gjort tack vare ett mattegeniet som hjälpte mig i två timmar i tisdagskväll.

Nu ska jag gå och dricka det där nedra teét och sen ska jag sova bort den här förbannade bakterien som har slagit sig till ro i min stackars hals.

Godnatt.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: