Det är höst och jag tror att jag gillar det

Det här med att ha en blogg är inte speciellt unikt nu för tiden. Och varför har man det egentligen? Det är ju inte så att jag drömmer om att bli någon ny Blondinbella direkt. Eller gör jag det? Kanske omedvetet utan att egentligen hajja det själv. Haha. Den här arbetsveckan har gått fort. Som vanligt. Det är helt tokigt. I söndagskväll satt jag nästan och lipade i soffan av sån där äcklig och ihålig ångest som bara söndagkvällar kan framkalla efter ett blödigt adjö och att komma hem till en tom lägenhet i Stockholm...

Måndagen kändes även den lite halvknackig. Men framåt fem-rycket på eftermiddagen tog jag mig i kragen och åkte hem och drog en rejäl repa i löparskorna. Jag gav mig själv ett löfte där och då i måndagskväll när jag satt svettig och trött efter joggingrundan. Det skulle avverkas sammanlagt fem rundor med löparskorna under veckan. Idag är det redan torsdag och till och med kväll. Tre av fem joggingrundor är avklarade och efter i morgon bitti återstår det bara en innan målet för veckan är uppnått. Jag känner mig som en helt ny människa. Stark och uthållig men framförallt SJUUUKT taggad inför de kommande månaderna. På söndag ska jag ta den vita vackra Nishikin till närliggande cykelbutik för en liten smärre uppfräschning och utnyttja den de fina dagarna som hösten faktiskt kan bjuda på när den vill. Jag ska även gå till närmsta simhall och inhandla mig ett årskort  och bjuda mig själv på varma och gosiga simturer några kvällar i veckan. I feel great already.

Vid jul ska jag vara en helt ny människa och jag gillar tanken på det.

Ikväll har tog jag även en promenad bort till Matdax i Hökarängen och inhandlade ett lager med ätbara saker för den kommande månadens matlådor. Jag är så sjukt bra när jag vill och lägger manken till.

I morgon är det fredag och det kan aldrig bli annat än bra. Jag har fullt upp hela helgen och om det är bra eller dåligt lär nog visa sig på söndagkväll. Fredagar är ju aldrig fel.

En liten övrig notis är att jag firar min ettårsdag på Promedia. Just idag. 15 oktober 2007 började min resa där och den är ju uppenbarligen inte slut än. Jag har planer för framtiden och ro i själen.

Nu ska jag dock gå ner och fixa den spontana tvätten som åkte in i maskinen för ungefär en timme sen.

Sen ska jag sova och drömma om Vietnam. Dit bär det av i januari och då är jag 25 år fyllda.

Peace out. Eller nåt.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: