Bloggironi - efter att ha följt veckans debatter om vilka bloggar som läggs ner och inte

Jag har kommit på att jag och min bästa vän förmodligen använder oss av det man skulle kunna kalla "bloggironi" när vi umgås. Vi är ironiska på ett sätt som bara vi förstår. Att  två personer uppnår detta samförstånd är för mig ganska stort och det är långt ifrån alla man kommer så nära och får en sådan kommunikation med.  En bra bloggare använder sig också av detta fenomen enligt min mening.

Den här bloggironin som spottas ur i en BRA blogg får folk som förstår den att tycka att den är bra och dessutom väldigt välskriven ur ett journalistiskt perspektiv. Den delen av folket som INTE förstår denna ypperligt aproliga ironi gör tappra försök till att hänga med genom att spy galla över bloggaren för att ändå få vara med på ett hörn. Dessutom fattar de sistnämnda inte att de ändå bidrar med något bra. Nämligen inkomster. I stora mängder. 

En sajt. Dåliga bloggare. Lite trafik. Dåligt.

En sajt. Bra bloggare. Mycket trafik. B-R-A.

Fatta!


Postat av: Sandra

Meh, du harju inte alls uppdaterat... MUPP!!

Datum: 2008-10-28 Tid: 10:44:09





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: