Snö och annat tjafs

Helt galet. Här lämnar man hufvudstaden för Dalarna och när man återvänder är det faktiskt vinter. Mer vinter än i Dalarna. Ju närmre tåget rullade mot Sthlms central, desto tjockare blev snölagret på marken utanför.

Jaja, nog om det för tillfället. Vi återvänder till snön senare. Promedias besök i Dalarna var lagom händelserikt. Varma bubbelbad, en skön ansiktsbehandling, vinprovning, trerättersmiddag, en jazzpianist och en kram av en dalmas som stod för underhållning med hjälp av en gitarr. Jag är i alla fall lättad över det faktum att jag får sova så länge jag vill i morgon.

Väl hemma för en kortare visit och ompackning av bagaget i lägenheten infann sig någon sorts vemodig känsla som inte riktigt har velat försvinna på hela kvällen. Vet inte riktigt var den kom ifrån men den verkar inte riktigt vilja släppa taget än. Så länge den finns kvar får jag väl skylla på någon slags bakfylla. Även om jag inte har känt mig speciellt bakfull denna lördag. Det blev nämligen ganska lugnt igår. Jag höll mig till några goda glas vin och lite skumpa. Var inte speciellt partysugen.

Kom hem till Stockholm lagom till skymning och satte mig på t-banan hemåt. Eftersom tidtabellen med tåg mot Vingåker inte riktigt ville tajma med min tidtabell så fick det bli ett kort depåstopp hemma i Gubbängen. Det kändes lite tokigt när jag klev av t-banan och började traska hemåt. Alldeles vitt var det. Jag vände blicken upp mot balkongerna (som är det första man ser när man kommer upp ur t-banan) och där var det upplyst vill jag lova. Nog för att snö kan framkalla lite vinterkänsla och julpirr men man måste väl inte pynta med adventsljusen och de olikfärgade ljusslingorna riktigt än va?

Det var i alla fall fint i parken. Jag stod där ett tag och tänkte för mig själv samtidigt som jag faktiskt förundrades lite över hur rofyllt det var precis där och då.



Väl hemma tänkte jag att det var lika bra att göra lite nytta inför nästa helgs flytt så innan det var dags att bege sig mot t-centralen igen hann jag pilla ur pluggarna ur hålen i väggen i vardagsrummet. Nu är där tre stora men ganska prydliga hål som ska spacklas igen till veckan. 

När vi nu börjar närma oss slutet på detta inlägg tänkta jag faktiskt ge er ett hett tips. Det är att investera i en Marabou Amigo chokladkaka. Jag trodde inte att den var så god som den var. 7 minuter tog det mig att få slut på 135 gr chokladkaka. Härligt krispig i tuggorna men samtidigt len mot tungan. En riktig kompis helt enkelt. Okej, den var dålig. Men det är sant, den var god. Som fan. Till veckan är det dags att sluta med massa dumheter. Att packa och bära flyttlådor ska vara en hyfsat bra träning har jag hört. Efter en lätt uppvärmning denna vecka i joggingskorna är det även dags att ta tag i det på allvar också. Trots snö.

PS. Jag stör mig på att folk sitter och snorar och harklar sig högt minst 18.000 ggr under en 1,5 timmes tågresa mellan Stockholm och Vingåker. Fattar ni människor inte att det är irriterande som tusan när man sitter och försöker lyssna på lugn och fin musik när ni låter som trasiga bilmotorer? Jag får tygla mitt humör på riktigt för att inte fälla en dräpande kommentar.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: