I dammet bland CD-skivorna i bokhyllan...

Jag återvände till Stockholm denna lördagskväll.

Tänkte plocka upp flyttkartonger från förrådet och påbörja jobbet med att flyttpacka. Jag kom inte så långt. Det var det där med självdiciplin. Jag började stöka bland mina CD-skivor och blev nostalgisk. Slog istället på datorn och började lägga in lite gammal musik i Itunes.

Vid ett tillfälle högg det till hårt i mitt inre. Jag mindes plötsligt den där majkvällen/natten 2005 när jag satt i bilen utanför min lägenhet i Katrineholm och grät så jag trodde hjärtat skulle gå sönder. Det regnade ute den natten och jag tog ett svårt beslut. Det var det svåraste beslutet jag någonsin hade behövt ta (fram tills då) i mitt då 22-åriga lilla liv. Några dagar senare var allt över och jag var alldeles tom. Likgiltig.

Det var skrämmande.

Tänk vilken känsla en låt från en bortglömd CD-skiva kan framkalla.

Jag kom ihåg allt.

Postat av: Pierre

Du är ju nästan poetisk ;)

Datum: 2008-11-16 Tid: 10:24:09





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: