Grannsämja

Jag har suttit och lyssnat på Radiohead's "Creep" hela förmiddagen. Den är SÅ jävla bra.

But I'm a creep, I'm a weirdo.
What the hell am I doing here?
I don't belong here.

Och det är precis så det känns mellan varven faktiskt.

Imorse när jag skulle gå till t-banan sprang jag nästan in i grannen under mig. Hon sa "hej". Jag sa "hej". Sen höll hon upp dörren för mig när vi skulle gå ut. Undrar om hon gav igen från förra veckan när jag höll upp dörren åt henne? Sen skyndade hon iväg mot t-banan. Jag gick sakta med flit så att jag skulle slippa prata mer med henne. Jag menar, vem orkar? 100 m senare sprang jag in i grannpojken Olle. Det var trevligare så då tog jag ur hörlurarna, stängde av musiken och var social hela vägen till jobbet.

Ikväll ska jag springa igen. Bara så ni vet.
Nu är lunchen slut. dags att jobba igen innan chefen ser att jag bloggar på arbetstid.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: