...and Wednesday too

Stenbocken
Det är just nu ingen vidare fart på Stenbocken - men du är troligen bra på att bevaka personliga intressen.

Det är vad Metro säger om mitt horoskop imorgon torsdag. Jag vet inte riktigt om jag ska ta det som bra eller dåligt. Vad tycker ni?

Jag har ju gett mig själv ett löfte den här veckan. Om att blogga varje dag för att se hur det känns att vara en "riktig" bloggare. Egentligen borde man väl uppdatera flera gånger om dagen för att få kalla sig det men det kan hända att min chef skulle tycka att det inte var så bra. Nu visar min klocka på laptopen 23.40 så jag har bara tjugo minuter på mig att låta fingrarna glida över tangenterna för onsdagens inlägg.

På det stora hela kan jag nog konstatera att dagen har varit väldigt behaglig. Nästan lite för behaglig när jag tänker efter. Inget strul med något what so ever. Jag har haft tid att tänka på praktiska saker. Det där med att adressändra, fixa över både el- internet- och tvabonnemangen till nya adressen och hyra en flyttbil är sådana saker jag ofta brukar skjuta upp till sista sekunden. Det här ska bli första gången jag gör något i god tid innan.

Jag har "bränt" ur den nya spisen. Det skulle man visst göra innan man använde en ny spis för första gången. Jag drog på att alla plattor på högsta värmen och drog på fläkten. Sen satte jag mig i soffan tills det började lukta konstigt från köket. Då lagade jag min lunchlåda till morgondagen. Hoppas att maten inte smakar konstigt och att spisen fick bränna av sig ordentligt som den skulle.

På måndag kommer herr hyresvärd Peter Mandel hit för att göra en inspektion av den här lägenheten och för att se att jag inte har "trashat" den på nåt sätt. Det enda jag vet att han kommer anmärka på är några hål i väggen och ett misshandlat eluttag i hallen. 

Jag ska nog tänka på refrängen och nanna kudden nu också. Hoppas att det går bättre än igår. Jag var snorigt hungrig när jag la mig igår och strax efter midnatt gav jag upp mina försök till sömn och gick upp och öppnade kylskåpet. Sen gick det bättre.

Jag har egentligen inga djupa tankar att dela med mig av denna afton men jag har reflekterat en del ändå. Speciellt till den här låttexten. Speciellt på vägen till t-banan imorse.

You say you wander your own land
But when I think about it
I don't see how you can

You're aching, you're breaking
And I can see the pain in your eyes
Since everybody's changing
And I don't know why.

So little time
Try to understand that I'm
Trying to make a move just to stay in the game
I try to stay awake and remember my name
But everybody's changing
And I don't feel the same.

You're gone from here
Soon you will disappear
Fading into beautiful light
'cause everybody's changing
And I don't feel right

.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: