Vinprovning och Mr HP

Egentligen är klockan sovdags. Men jag nämnde ju att jag skulle testa något nytt förut så nu gör jag det. En riktig bloggare uppdaterar ju ofta. Det är mitt "mission" och mål med veckan. Jag har ju dessutom fyra dagar att ta igen.

Nu sitter jag här i soffan, lugnt tillbakalutad och väldigt avslappnad efter en kväll på Café Corniche som är beläget på Norr Mälarstrand. En libanesisk restaurang som bjöd på väldigt goda grejer att tugga på. Dessutom har jag smakat på vääääärldens godaste rosévin. McPherson Cabernet Rosé. Nu springer ni och köper denna underbara dryck till både fredag och lördag kväll. Inget snack om saken. Jag drack inte bara ett glas av detta ljuvligt, lagom röda och söta vin. Jag menar, man måste ju pröva sig fram här i livet, aiiight? Så att man vet vad som fungerar och inte liksom.

Och jag har ÄNTLIGEN fått tillbaka min dator. Jaa, jag skriver äntligen, även fast det gick fortare än jag trodde. I löööve it. Och den är min. Bara min. Internet fungerar här i Sundbyberg också. Med andra ord 50 % av mina köpta tjänster hos Comhem fungerar nu fläckfritt.

TV-kanalerna däremot är en annan femma som man brukar säga. Jag fick mitt kort till digitalboxen på posten idag. Det skulle tydligen bara vara att plugga in i boxen och slå på TV'n. Hur lätt som helst. Jomenvisst. Eller? Nääää. Trots att jag till och med fick hjälp av grannen så ville skiten absolut inte fungera. Men va fan? Jag orkar inte vara arg på Comhem ikväll. Vi tar det i morgon istället. Jag fick ju ett trevligt besök och en liten pratstund med inte helt okända människor.

Och nu borde jag nog sova. Undrar om man ska orka duscha först?






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: