Rubriklöst igen

Jag känner mig sjukt stressad. Det ser för jävligt ut runt omkring mig och jag har en del att göra. Tiden finns men orken tryter. Jag är så sjukt trött så det finns inte. Att somna på momangen skulle inte vara helt svårt om man säger så. 

Jag behöver råd. Goda råd. Jag har en väska som än så länge är helt opackad och som ska med till Vietnam på nyårsdagen med ett plan från Arlanda 17.30. Vad ska jag ta med mig? Temperaturen där vi landar är mellan 15-20 grader och temperaturen där vi ska spendera den mesta delen av den här semestern är i dagsläget ca 28 grader. Ge mig era restips nu. Den här resan ska bli en grym avkoppling mitt i allt nu. Hösten har varit lättare än jag någonsin hade kunnat föreställa mig och nu är den över. Vi har våren att se fram emot och sommaren. Sen även nästa höst som jag i nuläget längtar så förbannat efter. Jag längtar till mitt nya liv som i och för sig är långt i från spikat på många sätt men som ur andra synvinklar redan är klappat och klart. Den här situationen är så skön att vara i. Det som skrämmer lite nu är tiden fram tills dess. Den känns lång och oviss. På något sätt känns det lite som att det var den här känslan som skulle dominera under hösten. Det känns som att den i stället kan dominera våren. Men jag hade fel sist, låt oss hoppas att jag har det igen. Kan ni hjälpa mig att fylla min kalender med saker att se fram emot denna vår? Kan ni det?

Okej, det har varit lite "tungt" de senaste dagarna. Ni har kanske uppfattat det som bitterhet men så är det inte. Därför ska jag nu berätta en ganska rolig grej. I alla fall enligt mig själv. Det är ju upp till er som vanligt. Men nu ska vi prata om annandagen i Sundbyberg som är en förort i norra Stockholm, som är Sveriges största stad och även huvudstaden i vårt avlånga land. Detta var lite info för er som inte visste det alltså. Sundbyberg ligger egentligen inte alls långt från Stockholms city, typ 7 min från city med pendeln och ca 12 min från city med t-banan. Julhelgen består av många röda och lediga dagar vilket är ganska skönt. När man är ledig kan man ibland vilja lyxa till det med hyrfilm och lite snacks i soffan. Denna längtan brukar ofta smyga sig på framåt kvällen och den här annandagen inföll i år på en fredag. Och fredagskvällar är en dag då vi ofta vill ha lite relaxed activity i soffan när den enda rörelsen man utför är att dra handen in och ut från en chipspåse, aiight? Helst vill man då slippa gå runt halva Stockholm för att få tag i den här chipspåsen. Det sistnämnda slipper man inte en annandag i Sundbyberg vill jag lova. Det som är mest jobbigt är att när man traskar runt i flera minutrar som lätt blir till en timme blir man även jävligt sugen på typ cola. Eller julmust. Ju mer man kämpar efter att hitta ett ställe som är öppet desto mer sugen och mer beslutsam blir man. En taxiresa tur/retur och en köpfilm senare är man dock ganska nöjd med tillvaron igen. Det blir lite dyrare än vad man har tänkt sig från början, men vaa faaan.

Money is nothing, qualitytime is everything. Det ska bli mitt nya motto.

Nu ska jag slurpa i mig lite mat och en antibiotikatablett.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: