Tomten é lite lessen i ögat..

...och jag med.

Jahapp, jag kan ju kanske börja med att be om ursäkt över att det inte blev nåt här i går men jag tycker själv att jag hade en ganska god anledning. För i går låg jag däckad hela dagen. Uschans buschans alltså. Febern ville absolut inte ge med sig alls. Lägg till ett okänt antal näsblödningar (jag ljuger inte om jag säger att det i alla fall var minst 9 gånger), en jävla fucking hosta som har resulterat i ömma magmuskler och en röd, ful näsa efter miljontals kontakter med snytpapper....och som om inte min näsa var ful innan. Suck.

Jag fattar heller inte varför jag helt plötsligt tycker att det känns ganska jobbigt att blöda näsblod. Förut bekom det mig inte det minsta, ett ryck på axlarna och jag lät blodet flöda men nu är det fan jobbigt. Inte så att jag tycker att det är obehagligt på något sätt, inte alls. Det är bara det att efter två besök hos läkare som har grävt och lagat i min näsa + löften om att dessa ingrepp ska vara heeeeeeeelt säkra och permanenta så kanske jag har gett upp hoppet om att detta problem faktiskt ska kunna fixas. What do I know? Kan man göra en reklamation hos dessa läkare tror ni? För lyssna på det här - Det ni gjorde när ni brände med er svavelsticka i min näsa fungerade visst inte era jävlar!

I flera veckor har kompisar och familj "teasat" om att pre-födelsedagsfirande skulle ske i går också. Nää, ni gissade rätt på första försöket. Det blev inget. Jag fick ligga hemma i soffan och känna mig sjuk och ensammast i hela väääärlden och dessutom helt isolerad från omvärlden. Att vara sjuk är inte speciellt bra för den sociala biten. Uääck.

Sen undrar jag över en sak till. Det finns två olika sorters näsprayer; en för vuxna och en för barn mellan 2 och 10 år. Eftersom mina näsa inte riktigt tål så hårda smällar så valde jag den för barn, just för att jag har fått rådet av läkare att göra det för att den ska vara mildare. Min första tanke är dock att den här sprayen inte är lika effektiv som den för vuxna. Detta ledde till att jag inte hade så stor förhoppning om att det skulle hjälpa lika bra som vanligt när jag sprutade hejvilt i näsan innan läggdags i går. But boy, I was in for a BIG surprise. Resultatet var likvärdigt och kändes precis likadant som det alltid gör. Min nästa fråga blir då: Vad är skillnaden och varför finns det olika för barn och vuxna? Hmmppff.

En bra sak mitt i allt elände. När man är så här sjuk så är man inte speciellt hungrig. Bra bantningskur med andra ord.

Nu undrar ni då, känns det bättre i dag?
Jag erkänner att det känns något bättre, värken i kroppen har försvunnit och febern är inte lika hög som i går. Men nää, det blir inget Promedia i morgon heller. I stället ska jag försöka bryta mig in på Vingåkers vårdcentral och få tag i den där hostmedicinen med morfin i. Jag vet att det finns sånt.
Jag börjar nämligen bli jäkligt frustrerad över det här. Tänk om det här envisas med att stanna kvar över julhelgen?

Jag och tomten ska gråta i kapp nu. Se så lessen i ögat han är. Hej då.


Postat av: Ccccccccecce

Jo, det är synd om tomten, dig och din näsa MEN lite bra är det att du blev sängliggandes just igår eftersom jag var tvungen att jobba hela kvällen och tydligen inte hann ringa och meddela det heller. ;) Hoppas iaf att du blir frisk på EN gång nu så julen blir bra! :)

Datum: 2008-12-22 Tid: 01:10:53
Postat av: Ida

Annars har jag hört att sprit i stora mängder ska ha ungefär samma verkan som hostmedicin med morfin i...rolling eye...

Datum: 2008-12-22 Tid: 12:42:09





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: