Sick as a dog...

Jag lovar, jag har inte varit så här dålig på flera år. Det är ett levande helvete, fast om man tänker efter ordentligt är det ändå bättre än vinter-kräkisen.
Jag gjorde dessutom en jävligt dum grej i går kväll. Jag hade ställt in en påminnelse på mobilen om att jag skulle dricka min Dukoral (kolera-vaccinet) inför Vietnam-resan i går kväll vid 19-tiden. Så jag blandade ihop den där drinken och drack det äckliga vaccinet och kände mig extra duktig över att jag var ute i god tid och slapp stressa med det efter att ha glömt bort det hundrafemtio gånger innan. Så jag drack det, smackade stolt med tungan och sen läste jag bruksanvisningen. Efter det bet jag mig hårt i tungan och förbannande mig själv ett antal gånger.

- Skjut upp vaccineringen om du har feber.
- Ta inga andra preparat eller mediciner (ens om det är receptfria) 24 timmar efter vaccinationen.

Där stod jag i mitt kök och såg dum i huvudet ut med min febertemp på 39 grader. Men sen tänkte jag att det nog inte skulle vara någon fara. Jag menar, om jag hade börjat må dåligt hade jag väl fått tagit mig till akuten eller nåt. Den värsta biverkningen pågick hela natten till i dag. Jag kunde ju inte ta en Ipren, Alvedon eller Ibumetin eller liknande på 24 timmar efter vaccindrinken. Jag låg HELA natten och vred mig i febersvett, värk i kroppen och hosta. Fyy faaaan. Det är synd om mig nu, jag lovar. Jag gick till jobbet i morse men mest på grund av att eftersom flera var borta i går hade jag ju samlat på mig en fin liten hög med papper från gårdagen som jag var tvungen att gå i genom innan lunch i dag. Vid lunch kom chefen och sa till mig att gå hem. Jag gjorde det. Jag drog hem och packade väskan för att åka hem till Vingåker och bli ompysslad och få lite "tycka-synd-om"-feelings av mamma.  

Nu till den andra dumheten. Jag har försökt ringa den där nedra Phone House-butiken där jag köpte min dator och som har skickat den till HP's service för lagning men det är ju fan lögn att komma fram på den linjen. Så jag tänkte att jag kunde dra dit innan tåget gick nu på eftermiddagen och kolla status på Mr HP. Det borde jag heller inte ha gjort. 39 graders feber på Drottninggatan mitt i smeten en fredagseftermiddag är ingen bra ekvation. Jag fick panik. På riktigt. Sen hann jag börja tänka alla möjliga tankar. Typ att jag skulle kollapsa där bland alla människor.

Jag kom med nöd och näppe in i butiken och andades ut. Killen kände igen mig på en gång. Han började ursäkta sig direkt. Det han sa vet jag inte om jag tror på. Men jag hade kanske å andra sidan också dragit till med en vit lögn om jag vore honom. Jag är ganska irriterad på hela den här data-grejen nu. Jag menar, den har ju strulat ända sen jag köpte den i somras. Han tappade fattningen för ett ögonblick innan han stammade fram att han hade ringt HP och sagt att jag borde få en ny dator. Undrar om han talade sanning..? Hmm.. Vi får se om de lagar den gamla (och att de faktiskt gör det den här gången) eller om det dyker upp en ny innan jul.

Så tyck synd om mig nu för fan. Gör det.

Postat av: Grodan

Staaaackars Mia. =O

Datum: 2008-12-20 Tid: 19:07:18





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: