Saturday baby!

I går slog vi ännu mer rekord här. Men ni är visst lite ovilliga till det här med att vi ska lära känna varandra märker jag. Hmm. Hjälper det om jag tjatar ännu mer eller ska jag lägga ner? Ni kan få snoka här i lugn och ro ändå. Har ni något ni vill dela med er av till mig kan vi ju ta det när andan faller på.

Jag har märkt det senaste dygnet hur låg min toleransnivå är. Jag är sjukt lättirriterad och det krävs inte mycket alls för att jag ska tända till på alla cylindrar nu. Det är sjukt egentligen. Det finns inget att vara irriterad på men ni vet hur det är ibland. Jag har en lugn och skön helg i mammas och pappas hus i Vingåker. Precis vad jag behöver. Jag känner det i hela kroppen.

Men nu när jag sitter i mitt gamla flickrum här kan jag inte låta bli att fundera lite. Det är ju dock inte så ovanligt att jag funderar. Men jag gillar det. Det är avslappnande för själen att ta sig en funderare då och då. Det behöver inte vara så allvarliga saker för att man ska få en skön filosofisk stund med sig själv. Just nu sitter jag och funderar på hur jag tänkte den där dagen för flera år sedan när mamma och pappa lät mig välja vilka tapeter och vilket golv jag ville till mitt rum. Då var jag helt överväldigad av dessa blårandiga tapeter och det ljusa golvet som nu pryder rummet. Jag var som ett barn på julafton då. Jag VAR ett barn då. När jag nu sitter här och studerar tapeten och golvet så kan jag inte riktigt se det där fina jag såg då. Inte alls. För nu är det inte snyggt någonstans.

På måndag börjar vi nedräkningen förresten. Undrar ni mot vad får ni hänga här och se.

PS. Tobbe - jag har kvar ljuva minnen från kvällen i Skrapan. Och din lila och svarta palestinasjal. Vill du ha tillbaka den? DS

Postat av: Isvakslivräddaren

Du vet ju redan att jag numera är en trogen läsare, det är liksom ett skönt avbrott från alla juridiska termer att knappa in adressen och smaka på orden som du präntar ner här. 11 dagar kvar tills jag får njuta av dom live;) Längtar! Ska tänka på det när jag hoppar ner i isvaken på tisdag...kommer behöva ha lite positiv energi misstänker jag för nu börjar det fanimej bli kallt häruppe.

Datum: 2008-12-14 Tid: 14:50:06
Postat av: Grodan

Ja det var en galen men skön sommarkväll. =)

Jag hörde ju av mig till dig ett par ggr för ~1 1/2 månad sen med sjalen som ursäkt för att träffa dig igen. Men fick aldrig svar, så jag har hunnit börja dejta på annat håll... Sjalen i sig hade väl lite affektionsvärde, men så viktig var den inte. Vill du ses någon gång och bara säga hej så kan vi ju göra det och ta sjalen samtidigt möjligtvis. (=



God jul på dig!!

Datum: 2008-12-16 Tid: 17:20:53





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: